Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaş, Yeliz
dc.date.accessioned2017-06-28T10:03:45Z
dc.date.available2017-06-28T10:03:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1679
dc.description.abstractPerakende mağazalar, soğuk satış olarak değerlendirilen önemli iletişim merkezleridir. Yüz yüze iletişimin gerçekleştirildiği ve firma imajının yansıtıldığı kritik ikna noktalarıdır. Bu nedenle, perakende mağazalarda çalışan satış temsilcilerinin motivasyonu önemli bir olgudur. Pazarlama literatüründe ve sosyal bilimlerde, çalışan motivasyonu içsel ve dışsal süreçler olarak ele alınmaktadır. Bu içsel ve dışsal süreçler, her iki boyutta da tatmin edilmesi gereken yönetimsel desteklerle yönlendirilmektedir. Destek niteliğinde kullanılan bu yönetimsel tekniklerin neler olması gerektiği konusunda bir takım önerilerde bulunmak ve satış temsilcileri yönünden duruma yaklaşmak amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada, daha sonra gerçekleştirilebilecek büyük çaplı araştırmalarda faydalanılabilecek yönde sonuçlar elde edilmiştir. Elde edilen bu sonuçların, literatürde ortaya konulan motivasyon teorileri ve uygulamalarını destekleyici nitelikte olduğu görülmüştür. Araştırma, Düzce İli Merkez İlçesinde bulunan farklı giyim mağazalarında çalışan 42 satış temsilcisi ile derinlemesine mülakat şeklinde gerçekleştirilmiş olup, elde edilen veriler, söylem analizi ile yorumlanmaya çalışılmış ve literatür ile karşılaştırmalar yapılmıştır. Bu karşılaştırmaların gerçekleştirilebilmesi adına literatürde yer alan motivasyon teorileri ve teknikleri ile ilgili çalışmalar incelenerek içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, araştırmada, mağazaların büyüklükleri bakımından karşılaştırmalar da yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractRetail stores which are decided cold sales are important communication centers.In that critical persuation points there are face to face communication and they reflect the firm image. That's why motivations of the sales representatives who are working in these retail stores are important facts. In the marketing literature and in social sciences, the motivations of the workers are approached as internal and external processes. These processes are directed with manegerial supports wich must be satisfied both two context. In this study which is made for the aim of finding what must be these managerial tecniques as support and for sales representatives in order to approach the situation. Results are found which can be used in the large scale researches that will be researched later. It is seen that these obtained results are supporting the motivation teories and applications that are said in the literature. This research was made as a deep interview between 42 sales representatives who were workingin different clothingstores in thecenter ofDüzceProvinceandobtaineddatasweretried to interpret with discorse analysis and comparisons were made with literature. In order to made thiscomparisons content analysis was made by searching the studies that were related with motivation teories and tecniques, located in literature. Also, there are comparisons between stores according their sizes in the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSatışen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectPerakende Mağazacılıken_US
dc.subjectGiyimen_US
dc.subjectSalesen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectRetail Storesen_US
dc.subjectClothingen_US
dc.titlePERAKENDE GİYİM MAĞAZALARINDA ÇALIŞAN SATIŞ TEMSİLCİLERİNİN MOTİVASYON ETKİLEYİCİLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMAen_US
dc.title.alternativeA QUALITATIVE STUDY ON THE MOTIVATION AFFECTS OF THE PEOPLE WHO ARE WORKING AS SALES REPRESENTATİVE İN RETAİL CLOTHING STORESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid31557en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster