Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErkmen, Turhan
dc.contributor.authorEsen, Emel
dc.date.accessioned2017-06-21T07:37:33Z
dc.date.available2017-06-21T07:37:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1642
dc.description.abstractGüven uzun süreli ilişkilerin, geçmiş deneyimlerin neticesinde doğan ve bu ilişkilerin kalitesine göre sürdürülebilir olan bir kavramdır. Güvenin özünde, dürüstlük, tutarlılık, açıklık, eşitlik, kararlara katılım, karşılıklı iletişim, güdülenme, destek görme gibi bağlılık yaratan değerler yatmaktadır. Örgüt içerisinde güven kavramının ortaya çıkış alanları ise, özellikle kuruma güven ve yöneticiye güven şekillerinde olmaktadır. Yöneticiye güven dendiğinde, çalışanın bağlı olduğu yöneticisine karşı duyduğu itimat, bağlılık, sadakat akla gelmektedir. Çalışan yöneticisine güven duyduğu zaman, bu güveni çalıştığı kuruma da mal edebilmekte ve genelleyebilmektedir. Hatta kurumunu, bağlı olduğu yöneticisi ile ifade etmekte veya özdeşleştirmektedir. Kuruma güven dendiğinde de, tüm çalışanların beklentilerinin ve inançlarının karşılanması akla gelmektedir. Bu araştırmada, hizmet sektöründe çalışanların yöneticilerine duydukları güven ile kurumlarına duydukları güven arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, sektör kapsamında 280 çalışana kuruma güven ve yöneticiye güveni ayrı ayrı ölçen bir anket uygulanmıştır. Çıkan sonuçlara göre, kurumun güven sağlayan özellikleri ile yöneticinin güven sağlayan özellikleri arasında anlamlı ve kuvvetli ilişkiler bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractTrust is a concept which is sustainable emerged from long-term relationships and the result of past experiences and based on the quality of these relationships. Such values which creates honesty, integrity, openess, equality, participation to decision, communication, motivation inherence in trust. Related trust areas in the organization are trust to organization and trust to manager. Trust to managers is based on belief, commitment and loyalty of employees. When employees trust to their managers, this trust can generalize to the organization. Trust to managers is about meeting employees’ expectations and beliefs. In this study, the relationship between trust to manager and trust to organization are examined in service sector. By this purpose, a questionnaire which measures trust to manager and trust to organization was applied to 280 employees in service sector. According to results of the study, it was found that there is a strong and significant relations between trust to managers and trust to organizationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectKuruma Güvenen_US
dc.subjectYöneticiye Güvenen_US
dc.subjectGüven Kültürüen_US
dc.subjectHizmet Sektörüen_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectTrust to Organizationen_US
dc.subjectTrust to Manageren_US
dc.subjectCulture of Trusten_US
dc.subjectService Sectoren_US
dc.titleHİZMET SEKTÖRÜNDE YÖNETİCİYE DUYULAN GÜVEN İLE KURUMA DUYULAN GÜVEN İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeINVESTIGATING THE RELATIONSHIP BETWEEN TRUST TO MANAGER AND TRUST TO ORGANIZATION IN SERVICE SECTORen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid174501en_US
dc.authorid111987en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster