Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTıkız, Gülşah
dc.contributor.authorÇubukçu, Feryal
dc.date.accessioned2017-06-15T12:58:14Z
dc.date.available2017-06-15T12:58:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1580
dc.description.abstractSince the beginning of the 1970s, there has been a tendency towards constructivism and the popularity of behaviorism decreased (Eisner, 1999). Many of the concepts underlying the constructivist perspective have a long history and they are particularly rooted in the work of Dewey, Piaget, Vygotsky, Bruner and other prominent educational theorists and researchers (Harris & Graham, 1994). Constructivist learning theory puts a great emphasis on the learner’s point of view as it is considered to be the crucial element in creating a climate for learning (Garmston & Wellman, 1994). The purpose of this study is to evaluate the story of Ged, the protagonist, and his adventures as he is wandering through Earthsea in A Wizard of Earthsea (1968) by Ursula Le Guin. The analysis of the novel, which is intended to tackle the theme of education, demonstrates that there are various examples of the constructivist theory, from both a cognitive and a social view of the theory. The concept of education was analyzed by basing the study on the theme of education portrayed in A Wizard of Earthsea to reveal the rationale of education lying behind it. Thus, educational philosophy through different instances was emphasized since education plays a major role in the life of an individual.en_US
dc.description.abstract1970’lerin başından beri davranışçı yaklaşımın etkisi azalmış ve yapılandırmacılık kuramına bir eğilim olmuştur (Eisner, 1999). Yapılandırmacı bakış açısının altında yatan birçok kavramın çok uzun bir tarihi vardır ve bu kavramlar Dewey, Piaget, Vygotsky, Bruner ve diğer önemli eğitim teorisyenlerinin ve araştırmacıların çalışmalarına dayanmaktadır (Harris & Graham, 1994).Yapılandırmacı öğrenme teorisi, uygun bir öğrenme ortamı oluşturmada öğrencinin bakış açısının önemli olduğu görüşüne dayandığı için bu bakış açısını özellikle vurgulamaktadır (Garmston& Wellman, 1994). Bu çalışmanın amacı, Ursula Le Guin tarafından yazılan A Wizard of Earthsea (1968) adlı romanda hikâyenin kahramanı olan Ged’in Yerdeniz’de geçen yolculuğu boyunca yaşadığı deneyimleri anlatmaktadır. Eğitim temasını ele almak üzere yürütülen romanın analizi, yapısalcı teorinin hem bilişsel hem de sosyal yönünün ele alınarak ve yapısalcı teoriye dayalı örneklendirme yoluyla yürütülmüştür. Yerdeniz Büyücüsü adlı romanın altında yatan eğitim temasını ortaya çıkarmak amacıyla eğitim temasına dayandırılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, eğitimin bir bireyin kaderinde çok önemli bir yere sahip olmasından dolayı romandan alınan farklı örneklerle romandaki eğitim felsefesi vurgulanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConstructivismen_US
dc.subjectEducational Philosophyen_US
dc.subjectRole of Educationen_US
dc.subjectMaturationen_US
dc.subjectYapısalcılıken_US
dc.subjectEğitim Felsefesien_US
dc.subjectEğitimin Rolüen_US
dc.subjectOlgunlaşmaen_US
dc.titleTHE ACT OF WIZARDRY AND THE DEVELOPMENT OF A WIZARD WITHIN A CONSTRUCTIVIST PERSPECTIVE: URSULA LE GUIN’S “A WIZARD OF EARTHSEA”en_US
dc.title.alternativeBÜYÜCÜLÜK VE BİR BÜYÜCÜNÜN YAPISALCILIK KURAMI AÇISINDAN GELİŞİMİ: URSULA LE GUIN’İN “YERDENİZ BÜYÜCÜSÜ” ADLI ESERİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid171493en_US
dc.authorid143308en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage323en_US
dc.identifier.endpage341en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster