Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSezgin, Ayşe Aslı
dc.contributor.authorYolcu, Tuğba
dc.date.accessioned2017-06-12T08:20:38Z
dc.date.available2017-06-12T08:20:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1509
dc.description.abstractGöç kavramı insanlık tarihi kadar eski olmakla birlikte toplumun sosyal, kültürel, siyasi, ekonomik tüm dinamiklerini etkileyen bir süreçtir. Bu nedenle göç insanların sadece fiziki yer değiştirmeleri olarak ele alınamayacak kadar önemli bir kavramdır. Göç eden topluluk ile göç edilen yerde yaşayan toplum arasındaki etkileşim sosyal uyum olarak ele alındığında toplumun tüm kurumlarını etkilediği görülmektedir. Bu süreçte eğitim kurumlarına sosyal uyum gerçekleştirme yönünde önemli bir görev düşmektedir. Toplum tarafından kabul edilme, sosyal yaşama uyum sağlama sürecinde üniversite öğrenimlerini sürdüren gençler, önemli bir toplumsallaşma sürecini tecrübe etmektedir. Bu tecrübenin farklı kültürel bir ortamda ve göç neticesinde gerçekleşiyor olması ise toplumsallaşma sürecindeki genç bireylerin karşısına farklı sorunları çıkartabilmektedir. Çalışmamızın amacı Suriye iç savaşı sonrası göç ile gelen uluslararası üniversite öğrencilerinin sosyal uyum ve toplumsal kabul süreçlerini ortaya koyarak içinde bulundukları toplumun sosyal, ekonomik, siyasi ve kültürel dinamiklerinden ne yönde etkilendiklerini belirlemeye çalışmaktır. Bu doğrultuda çalışmada, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi’nde öğrenimlerini sürdüren Suriyeli öğrenciler ile odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Görüşmede öğrencilerin göç sonrası yaşadıkları, mevcut yaşam koşulları değerlendirilmiş ardından da öğrencisi oldukları üniversitedeki uygulamalar, davranış ve tutumlar hakkında bilgi edinilmeye çalışılmıştır. Uluslararası öğrenci olmanın yanı sıra göç sonrası gelen öğrenciler olmaları dolayısıyla toplumsal kabul ve sosyal uyum noktasındaki yaşadıkları güçlükler ve kolaylıklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe concept of migration is as old as humanity. This concept constitutes a process which affects the whole dynamics of social, cultural, political, and economic factors. It is an important concept that cannot be dealt with just as physical displacement of people. Social interaction between communities living in harmony with the migration community seems to affect all society. In this process, educational institutions have an important role in terms of social cohesion. Young people continue their university education during the process of acceptance by the community, and adapt to the social life experience an important socialization process. These experiences of migration into a divergent cultural environment may lead young people to encounter different problems in the socialization process. In this study, our aim is to identify what influenced the aspects of the political and cultural dynamics of Syria immigration during the Civil War and international university students’ social cohesion and social acceptance process. According to this aim, focus group interviews will be conducted with the Syrian students studying in Osmaniye Korkut Ata University. In the interviews, the things they have gone through after the migration and their current life standards are evaluated and data is collected about applications, behaviors and attitudes in the university they study. In the end, the hindrances and eases they experience in due course of societal acceptance and social adaptation, because of the fact that they are students coming after the migration as well as being international students, are set forth.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGöçen_US
dc.subjectSosyal Uyumen_US
dc.subjectToplumsal Kabulen_US
dc.subjectSuriyeli Göçmenleren_US
dc.subjectUluslararası Öğrencien_US
dc.subjectImmigrationen_US
dc.subjectSocial Cohesionen_US
dc.subjectSocial Acceptanceen_US
dc.subjectSyrian Refugeesen_US
dc.subjectInternational Studenten_US
dc.titleGÖÇ İLE GELEN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL UYUM VE TOPLUMSAL KABUL SÜRECİen_US
dc.title.alternativeSOCIAL COHESION AND SOCIAL ACCEPTANCE PROCESS OF INCOMING INTERNATIONAL STUDENTSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid32335en_US
dc.authorid53071en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage417en_US
dc.identifier.endpage436en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster