Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnal, Tuğrul
dc.date.accessioned2017-06-08T09:03:51Z
dc.date.available2017-06-08T09:03:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1445
dc.description.abstractTuğrul İnal Kötülük Çiçekleri ve Paris Sıkıntısı’ndan hareketle Baudelaire felsefesinin temel ilkelerini bizzat kendi bulduğu Empati Yöntemi’yle irdelemeye devam ediyor. Empati Yöntemi’nin ilk bildirgesini Frankofoni’nin 18. sayısında yayımlayan İnal ikinci bildirgeyi de Fransızca olarak Humanitas’ta yayımlıyor. Bir okuma biçimi olarak şiir, öykü ve tek kişilik oyunlara uygulanabilir olan bu yöntem, metinlerarası bağlamda özellikle imgelem ve kurguya dayalı olup, metin anlatı-deneme biçiminde öznellik boyutunda yeniden yazmaya –réécriture- yöneliktir. Bu ilk metne koşut ikinci bir paradigma metindir. İlk metnin vaaz ettiği gerçeklik paradigma metinde bir üstgerçeklik biçimine dönüşür ve gerçek teatral bir yaklaşım ve sunumla bir mitos ya da öykü tadında yeniden yaratılmış olur. İkinci metinde de Tanrı, Şeytan, kadın, birer protagonist olup, güzellik-çirkinlik, iyi-kötü, yaşam-ölüm, kurtuluş-düşüş, cennet-cehennem gibi varlık sorunsallarını tartışırken anlatıcı-yorumcu da bir tür sahneye koyucu konumunda olur. Bu retorika estetiği olan paradigma metin, gerçek ile kurmaca, fantazya ile mitosun ortak bir uygulayım örneğidir.en_US
dc.description.abstractTuğrul İNAL studies the works Paris Spleen and Flowers of Evil by Baudelaire and he analyzes the fundamental principles of the author’s philosophy using the Empathy Method that Prof. Inal he himself devised. İnal had his first paper on the empathy method published in the 18th edition of Frankofoni. The second of these papers is being published now in Humanitas in French language. The method referred can be applied to poetry, short stories and drama, it is based on imagery and fiction and in a way it is a rewriting of the text on the explanatory level. It creates a second paradigm text parallel to the original. The reality preached by the original text converts into another realism in the paradigm and is recreated in essence like a myth or a story with a theatrical flair and presentation. In the second text, God, the devil, and women are protagonists, and the story teller-interpreter is discussing on existentialist issues like beauty-ugliness, good-evil, life-death, rise-fall, heaven-hell becomes the person who stages the work. The paradigm text which is a rhetorical aesthetic is an example of a creation of reality and fiction, fantasy and myth.en_US
dc.language.isofraen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBaudelaireen_US
dc.subjectYaşamen_US
dc.subjectÖlümen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectCenneten_US
dc.subjectCehennemen_US
dc.subjectŞeytanen_US
dc.subjectDüşüşen_US
dc.subjectlifeen_US
dc.subjectdeathen_US
dc.subjectwomanen_US
dc.subjectparadiseen_US
dc.subjectinfernoen_US
dc.subjectthe Devilen_US
dc.subjectthe fall from graceen_US
dc.titleUNE LECTURE DRAMATIQUE POUR BAUDELAIRE XII Poésie symphonique V - Un essai empathiqueen_US
dc.title.alternativeA DRAMATIC READING OF BAUDELAIRE (XII): Symphonic Poetry (V)-The Empathy Methoden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid27275en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster