Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaki, Mehmet
dc.date.accessioned2017-06-08T07:36:11Z
dc.date.available2017-06-08T07:36:11Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1430
dc.description.abstractJulia Kristeva, Ionesco, Adamov, Beckett, Derida gibi düşünce ve yazın alanındaki yabancı kökenli düşünür ve yazarlar gibi, Fransız yazın ve aydın kitlesi arasında seçkin bir yere sahiptir. Çeşitli dillere çevrilen yapıtları, yazın eleştirisinden, psikanalizden, siyaset felsefesine kadar geniş bir alanı kapsar. Kristeva, 90’lı yıllarda roman türüne ilgi duyar. Kuramsal çalışmalarını, feminizm üzerine düşüncelerini ve deneme yazılarındaki düşünsel, dilsel, ekinsel ve deneyimsel birikimlerini açımlayıp daha geniş kitlelere yaymaya başladığı görülür. Böylece birçok yazma uğraşının yanına roman yazarlığı uğraşını da ekler. Kristeva’nın son romanı olan Bizans’ta Cinayet, belki içerdiği cinayet olaylarından dolayı polisiye bir özellik taşır, fakat bu alandaki yaygın yazın anlayışıyla pek ilgisi bulunmadığı söylenebilir. Aksine bir anahtar roman, içinde yalnız cinayetin olasılıkla polisiye olarak adlandırılmasının doğrulandığı, kökenlerin araştırıldığı bir romandır diyebiliriz. Aynı zamanda hem polisiye, hem tarihsel anlatı hem de özyaşamöyküsel özelliklerinden dolayı, dişillikle annelik, yabancılık, göçebelik, sürgün ve halklar ile ekinlerin sürekli karışmaları, kökene dayalı kimlik arayışı, özgürlük, yolculuk, başkaldırı, Bulgaristan, Bizans, Avrupa gibi Kristeva için önemli olan izlekler romanda ön sırada yer alır. Bu çalışmada, Kristeva’nın, kurgulama tekniği bakımından türlerin iç içe girdiği tarihsel, polisiye ve karma anlatım tekniklerinin uygulandığı çokşekilli ve çoksesli, aynı zamanda çok katmanlı Bizans’ta Cinayet adlı son romanındaki ana izlekleri, bakış açılarını, anlatısal ses düzeylerini, öyküleme türlerini, kişiler, uzam ve sürem ilişkilerini romandaki kullanımlarını, gerek yapısalcı gerek yapısalcı-sonrası eleştiri yöntemlerinden yararlanarak ana hatlarıyla inceleyeceğiz.en_US
dc.description.abstractJulia Kristeva received France’s prestigious distinction of “Chevalier de la Legion d' honneur” in 1997 due to her studies translated into ten languages and spanning for thirty years; and she got Norway Holberg Prize in 2004 and Hannah Arendt Award in 2006. Just like the thinkers and authors of foreign origin in areas of literature and philosophy such as Ionesco, Adamov, Beckett, and Derrida, she has a special place among the French intelligentsia. Her works which have been translated into various languages cover a large area from literary criticism and psychoanalysis to political philosophy. Kristeva’s interest in the novel genre began in the 90s. It can be observed that she has spread her theoretical studies and the intellectual, linguistic, and cultural tenets of her articles to a wider audience with the help of the novel genre. Thus, writing fiction becomes one of her preoccupations among many others. In this study, we will analyze Kristeva’s polymorphic, hybrid and polyphonic novel, Murder in Byzantium, in which the historical, metaphysical detective and the mixed narrative techniques are used. We will analyze the main themes, point of views, narrative voice, narration types, significant novel characters, time and space relationships by applying both structuralist and post- structuralist criticism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJulia Kristevaen_US
dc.subjectBizansen_US
dc.subjectSanta-Barbaraen_US
dc.subjectÇoksesli Anlatıen_US
dc.subjectOdaklayımen_US
dc.subjectAnlatısal Sesen_US
dc.subjectPolisiye Romanen_US
dc.subjectKarma Anlatıen_US
dc.subjectUzamen_US
dc.subjectCinayeten_US
dc.subjectAnlatı Yerlemlerien_US
dc.subjectByzantiumen_US
dc.subjectpolyphonic narrationen_US
dc.subjectfocusen_US
dc.subjectnarrative voiceen_US
dc.subjectdetective fictionen_US
dc.subjecthybrid narrative techniquesen_US
dc.subjectspaceen_US
dc.subjectmurderen_US
dc.subjectnarratives cordinatesen_US
dc.titleJULIA KRISTEVA’NIN BİZANS’TA CİNAYET ADLI ROMANINDA ANLATI YERLEMLERİen_US
dc.title.alternativeTHE NARRATIVE PLOT OF JULIA KRISTEVA’S MURDER IN BYZANTIUMen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid32852en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster