Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorLın, Tzu Yu Allison
dc.date.accessioned2017-06-01T12:04:28Z
dc.date.available2017-06-01T12:04:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1259
dc.description.abstractThis article explores the relation between visual and verbal representation in Virginia Woolf’s The Waves (1931). Through the discourse of the Gaze, both the inner and outer forms of the novel are constructed as a painter-like vision, which can be seen as signs not only in Jacob Lacan’s psychological terms, but also in Roland Barthes’s semiotics. On the one hand, inward-gazes and inter-gazes of characters indicate the inner and the outer textual forms of the novel, providing a coherent structure of the verbal narrative. On the other hand, the interlude of the novel can be read as an expression of Formalist elements, combining artistic vision and design together, in order to show the essential spiritual reality which is known as “the state of mind”. The representation of the essential being is in its artistic pure form. In a visual representation, such as Duncan Grant’s painting, Window, South of France (1928), the reader can see the way in which colours, shapes and lines also demonstrate the harmony of vision and design in Woolf’s painting in words. Both verbal narrative form and the painting itself are ways to synthesise intellectual and emotional aspects of an artistic creation in the waves of humanity.en_US
dc.description.abstractBu makale Virginia Woolf’un The Waves adlı eserinde hem görsel semboller hem de bununla beraber sözlü semboller arasında olan ilişkiyi inceler. Bakışın anlatımı yoluyla, romanın hem iç hem de dış yapıları ressamsı bir görüş inşa eder ve bu durumu da sadece Jacques Lacan’ın psikolojik terimlerinde olduğu gibi değil, ayrıca Roland Barthes’ın semiyolojisinde de birer sembol olarak algılamak mümkündür. Bu arada bir yandan romanın karakterlerinin iç bakışları ve ayrıca yine bu karakterlerin arasındaki dikkatli bakışları, romanın iç metinsel biçimlerini ve dış metinsel biçimlerini gösterir ve buna ek olarak sözlü anlatımın da bir hayli uyumlu bir yapıya sahip olmasını sağlar. Ayrıca diğer bir yandan romanın perde arkasını biçimci unsurların bir ifadesi olarak da okuyabilmek mümkündür ve bununla beraber köklü bir manevi gerçekliği –ruh hali- göstermek için sanatsal görünümü ve sanatsal dizaynı bir araya getirir. Köklü olan sembol de kendisinin saf sanatsal yapısı ile örtüşür. Hem Duncan Grant’in Window, South of France adlı resmi gibi görsel bir sembolde hem de Virginia Woolf’un kelimelerle resim yapmış olduğu gibi, bir okuyucunun görünüm ve dizaynın uyumunu gösteren renkleri de, şekilleri de ve satırları da açıkça görebilmesi mümkündür. Hem sözlü anlatım biçimi hem de resmin kendisi insanlığın dalgalarında sanatsal oluşumun entelektüel ve duygusal yönlerini sentez yapmanın yollarıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGazeen_US
dc.subjectVisionen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectRepresentationen_US
dc.subjectFormen_US
dc.subjectNarrativeen_US
dc.subjectDiscoursen_US
dc.subjectBakışen_US
dc.subjectGörünümen_US
dc.subjectDizaynen_US
dc.subjectSembolen_US
dc.subjectBiçimen_US
dc.subjectAnlatımen_US
dc.subjectSöyleven_US
dc.titleVISION, REPRESENTATION AND THE DISCOURSE OF THE GAZE IN THE WAVESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage169en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster