Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnce, Burak
dc.date.accessioned2017-05-26T07:37:58Z
dc.date.available2017-05-26T07:37:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1228
dc.description.abstract2.Dünya Savaşının sona ermesi ile birlikte yeni kurulan dünya düzeninde, gelişmekte olan ülkelerin izlemiş olduğu temel politika ülke genelinde kalkınmayı gerçekleştirmek olmuştur. Gelişmekte olan ülkelerin bölgeler arasındaki farklılıkları ortadan kaldırmak ve kalkınmayı ülke geneline yaymak için izledikleri bölgesel kalkınma politikaları ise kalkınmayı mümkün kılmak adına ülkelerin izlediği en önemli yollardan biri olmuştur. Bu noktada bölgesel kalkınma olgusu ile ilgili olarak da 2.Dünya Savaşından sonra birçok teori ortaya atılmıştır. Limanlar, dünya ticaretinin büyük bir çoğunluğunun denizyolu taşımacılığı ile yerine getirildiği bugün küresel ekonomik sistemde önemli bir konuma sahip bulunmaktadır. Limanların hem saha içinde hem de saha dışında yaratmış olduğu etkinin bir sonucu olarak ortaya çıkan liman ekonomisi de önce bölgesel, daha sonra da ulusal düzeyde önem arz etmektedir. Bu noktada günümüzde değişen ekonomik sistem içerisinde liman ekonomisi, bölgesel kalkınmanın gerçekleştirilmesi için ülkelerin faydalandığı bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada liman ekonomisi ve bölgesel kalkınma arasındaki ilişki incelenecek; bunun içinde Tekirdağ limanlarının mevcut durumları analiz edilerek, Tekirdağ limanlarının bölgesel kalkınma üzerindeki etkileri ele alınacaktır.en_US
dc.description.abstractAlong with the end of World War II in the order of new world, the main purpose had been became ocurring of the development around country followed by developing country. Developing countries come up with the regional development which is the most important way make the development possible for both remove the differences between regions and expand the development to all areas of country. In this way, many theories came forward in relation to the fact of regional development after the end of World War II. Also, ports located in so important situation in order that most of world trade fulfilled by maritime transport in global economic system. Port economy is rather significant firstly in regional and then in global level which comes out as a result of the effect to ports not just within the field of port but also out of the field of port. In this sense, we see the port economy is a device used by many countries fort the regional development in the changing status economic system. As a consequence; in this work, it is aimed the analysing of relationship between port economy and regional development including both ports of Tekirdağ in current situation and the effects of these ports upon regional developmenten_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectLiman Ekonomisien_US
dc.subjectBölgesel Kalkınmaen_US
dc.subjectTekirdağ Limanlarıen_US
dc.subjectPort Economicsen_US
dc.subjectRegional Developmenten_US
dc.subjectPorts of Tekirdağen_US
dc.titleLimanların bölgesel kalkınmaya olan etkisi: Tekirdağ ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of the port upon regional development: The example of Tekirdağ cityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Maliye Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster