Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnce, Ziya
dc.contributor.authorYentür, M. Mücahit
dc.date.accessioned2023-05-06T17:20:48Z
dc.date.available2023-05-06T17:20:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1302-5147
dc.identifier.issn2602-2850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1210745
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150166
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11947
dc.description.abstractEğitim ve öğretimin kalıcı olmasında öğreten ve öğrenen arasındaki etkileşim yanında kullanılan teknikler ve araçların da etkisi büyüktür. Bu açıdan 21.yüzyılın hızla gelişen ve değişen dünyasında eğitim ve öğretim kaynakları da değişmekte ve gelişmektedir. 20.yüzyıl sonlarına kadar klasik eğitim araçları kullanılırken, 2000 yılından sonra eğitim araçları arasına teknolojik araçlar hızlı bir giriş yapmıştır. Bütün derslerde ve disiplinlerde olduğu gibi coğrafya eğitiminde de kullanılan öğretim araçları değişmiş ve çeşitlenmiştir. Bu araştırmanın amacı; 21.yüzyılda öğretim kaynakları arasına giren Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen OGM Materyal eğitim uygulamasının coğrafya branşına ait öğretim kaynaklarının incelenmesidir. Araştırma nitel yöntemde durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiş, verilerin toplanması konusunda doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. İncelenen OGM Materyal eğitim uygulamasında 6 ana başlık altında 26 alt başlığın olduğu, bu başlıklar altında 49.586 içeriğin öğretmen ve öğrencilere sunulduğu görülmüştür. Coğrafya branşına ait içeriklerin Dinamik uygulamalar ve Projeler dışında bütün başlıklar altında yer aldığı tespit edilmiştir. Ayrıca coğrafya içeriklerinin Coğrafya Dersi Öğretim Programı ile uyumlu olduğu sonucu elde edilmiştir. Elde edilen veriler ve sonuçlar ışığında OGM Materyal eğitim uygulamasının özellikle coğrafya dersinde ihtiyaç duyulan harita, video, animasyon, 3B yapılar gibi ders materyalleri ile eğitim kaynak çeşitliliğini arttıracağı ve öğretilen konuların daha kalıcı olmasını sağlayacağı düşünülmektedir. Bu platformun daha iyi kullanılması için öğretmen ve öğrencilere daha çok tanıtımının yapılması ve sistemsel bazı hataların düzeltilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1210745
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOGM Materyalen_US
dc.subjectCoğrafya öğretimien_US
dc.subjectMateryal kullanımıen_US
dc.subjectEğitim öğretim araçlarıen_US
dc.subjectEğitimde teknolojileri. OGM Materialen_US
dc.subjectGeography teachingen_US
dc.subjectUse of materialen_US
dc.subjectEducational teaching toolsen_US
dc.subjectTechnologies in education.en_US
dc.titleCoğrafya Öğretimi Açısından Yeni Nesil Eğitim Kaynağı OGM-Materyal Uygulaması İçeriklerinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümüen_US
dc.identifier.issue54en_US
dc.identifier.startpage1545en_US
dc.identifier.endpage1558en_US
dc.institutionauthorİnce, Ziya
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1150166en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster