Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSadiç, Murat
dc.date.accessioned2017-05-23T14:19:40Z
dc.date.available2017-05-23T14:19:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1187
dc.description.abstractDünyada büyük bir değişimin yaşandığı ve rekabet ortamının sürekli olarak arttığı günümüzde şirketler ve özellikle de bankalar sundukları hizmetin kalitesini artırmak ve rekabet avantajı elde etmek zorundadırlar. Yönetim çevrelerince, mevcutta uygulanmakta olan klasik yönetim anlayışlarının örgütleri başarıya taşımadığı ve değişimlere uyum sağlayan bir örgüt yapısının tesis edilmesinin zorunlu hale geldiği de dile getirilmektedir. Yönetimin anlayışına yeni ve farklı bir boyut getiren modern bir yönetim kavramı olan personel güçlendirme bu açıdan önem arz etmektedir. Bu tez çalışmasında peronel güçlendirme kavramının anlamı, ortaya çıkış nedenleri, tarihi, önemi, benzer kavramlar ile arasındaki ilişkiler, temel unsurları ve faydaları üzerinde durulmuştur. Ardından rekabetin yoğun olarak yaşandığı bankacılık sektöründe personel güçlendirme kavramının giderek artmakta olan önemi üzerinde durulmuş, sonrasında bankacılık sektöründe personel güçlendirmenin etkileri, çalışanlar tarafından nasıl algılandığı araştırılarak detaylı olarak incelenmiştir. Araştırmanın hipotezini test etmek amacıyla Trakya bölgesinde faaliyet gösteren Denizbank A.Ş. şubelerinde araştırma yapılmıştır. Şubelerde görev yapan toplam 409 çalışan araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu evren içerisinden anket çalışmasına cevap veren toplam 188 çalışan ise araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Uygulanan anket sonucunda elde edilen verilerin değerlendirilmesi için SPSS programı ile analize yönelik olarak güvenilirlik analizi, frekansları hazırlanmış, korelasyon analizleri ile T-testi ve Anova testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda personel güçlendirmenin alt boyutları ile çalışanların personel güçlendirme algısı açısından demografik özellikleri arasında bir ilişkinin var olup olmadığı araştırılmış ve elde edilen anlamlı tespitlere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractNowadays, there is a great change in the world that has continuously increased competitive environment so companies and banks must improve the quality of service they offer and achieve competitive advantage by adapting to the changing conditions in the best way. However, management circles, is voiced establishing an organizational structure that fits the accelerated globalization is necessery because classic understanding of the management can not to obtain a success for organizations. Empowerment is a crucial modern management concept in this respect because it is bringing a new dimension to the understanding of the organization. In this thesis study focused on personal sense of empowerment, the reasons of the appearance, the history, the importance, the relationships between similar concepts, basic elements, the benefits of the concept. Then gradually the concept of empowerment heavily in the banking sector where there is competition increasing examined the relationship between the importance and other terms, after that the impact of employee empowerment in the banking sector and how they affect the employees investigated and analyzed in detail. Research was carried out in branches of Denizbank Inc. which operating in the region of Trakya in order to test the hypothesis. 409 employees who working in Denizbank Inc. constitutes the universe of research. A total of 188 employees who responded to the survey in this universe constitute the sample of research. The data were obtained by applying the survey to the Bank's staff. Related research were prepared by evaluating the results of employee's survey. The SPSS program used for the evaluation of the data obtained in the survey results and analyzed demographic distribution of employees, empowerment scale of the reviews and validity as for the analysis, reliability, correlation analysis, T-test and ANOVA test. The results of performed statistical analyses, it was demonstrated that there is a relationship between demographic characteristics of the employees and perception level of empowerment factors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectPersonel Güçlendirmeen_US
dc.subjectGüçen_US
dc.subjectBankacılık Sektörüen_US
dc.subjectEmpowermenten_US
dc.subjectPoweren_US
dc.subjectBanking Sectoren_US
dc.titlePersonel güçlendirme ve bankacılık sektörü üzerindeki etkilerien_US
dc.title.alternativeEmpowerment and effects on the banking sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster