Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKutlu, Sevcan
dc.contributor.authorGürbüz, Yeşim Saliha
dc.contributor.authorKoçak, Hikmet
dc.contributor.authorŞensu, Sibel
dc.contributor.authorFışgın, Nuriye
dc.contributor.authorErdoğan, Nusret
dc.date.accessioned2023-04-28T18:43:53Z
dc.date.available2023-04-28T18:43:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2587-0262
dc.identifier.urihttps://doi.org10.4274/nkmj.galenos.2021.57966
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1123810
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11762
dc.description.abstractAmaç: Bu anket çalışmasında tıp fakültesi 5. sınıf öğrencilerinin preklinik dönemde aldıkları patoloji eğitiminin yeterliliği ve klinik staj eğitimlerine faydası ile ilgili algılarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan 14 soruluk bir dijital anket oluşturularak, 2018-2019 eğitim yılında tıp fakültemizde 3. sınıfı okumuş ve 2020-2021 eğitim yılında 5. sınıfta okumakta olan öğrencilere e-mail ve WhatsApp aracılığı ile gönderilmiştir. Sonuçlar incelenmiş ve istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %56’sı 3. sınıfta aldıkları patoloji eğitimini yeterli bulmuştur. Mikroskopi ve makroskopi eğitiminin, patoloji laboratuvarı ziyaretinin, olgu örneği eşliğinde tartışmanın ve eğitmenin gösterdiği kaynakları kendi kendine çalışmalarının öğrencilerin patolojiyi öğrenmelerine anlamlı katkısı saptanmıştır (p<0,05). Öğrenciler 3. sınıfta alınan tıp eğitiminin klinik staj döneminde anlamlı yararı olduğunu düşünmektedir (p=0,02). En yüksek yararı makroskopi eğitiminden görmüş olup makroskopi ve olgu bazlı öğrenme çalışmaları yapılmasını önermektedirler. Öğrencilerin %73’ü aldıkları eğitimin hastalık mekanizmasını anlamakta yarar sağladığını düşünmektedir. Sonuç: Fakültemizde alınan tıbbi patoloji eğitiminin klinik staj dönemine temel oluşturduğu ve kliniği öğrenmekte faydalı olduğu görülmüştür. Öğrenciler, olgu bazlı öğrenme ve makroskopi eğitimini en etkili yöntemler olarak görmekte ve ağırlık verilmesini önermektedirler. Didaktik derslerin daha yararlı olması için farklı ve güncel öğrenme yöntemleri ile kombine edilmesi ve müfredatın güncellenmesi uygun olacaktır. Ülkemizde tıp fakültelerinde patoloji eğitiminin standardizasyonu da üzerinde çalışılması gereken bir konudur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.4274/nkmj.galenos.2021.57966
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTemel Tıp Döneminde Alınan Patoloji Eğitimi Klinik Eğitim Döneminde Yarar Sağlıyor mu? 5. Sınıf Tıp Öğrencilerinde Yapılan Bir Anket Çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofNamık Kemal Tıp Dergisien_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, NKÜ Dergilerien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1123810en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster