Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Seda
dc.contributor.authorGümüş, Özlem
dc.date.accessioned2023-04-27T20:41:14Z
dc.date.available2023-04-27T20:41:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCPCBNv0xXZxMqFoXosoF94N3e8Nh4jxpzHPtySu1rta1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11678
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı duygu analizi yöntemine İLİŞKİN LİTERATÜRDE YAPILAN ÇALIŞMALARIN ni inceleyerek, pazarlama alanındaki kullanım imkânlarını ortaya çıkarmaktadır. Çalışmada yapay zekâ araştırma yöntemleri içerisinde duygu analizi metodu incelenecek ve tüketici davranışlarını açıklamada yeterliliği tartışılacaktır. Pazarlama araştırmalarında alternatif yöntemlerin kullanımı son zamanlarda artış göstermiştir. Hem akademik hem de iş hayatında uzmanlar tüketici davranışlarını daha iyi anlayabilmek için istatistiki yöntemler ile birlikte nitel yöntemlere de yönelmektedirler. Diğer yandan, yapay zekâ ve endüstri 4.0 sistemi işletmelerin daha sistematik ve güncel veri toplamasına ve raporlamasına imkân sağlamaktadır. Bu noktada duygu analizi yöntemi de güncel olarak pazarlama alanında kullanımı artan önemli analiz yöntemlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Dolayısıyla, duygu analizinin kullanımı, araştırma alanlarına katkısı ve tüketici davranışlarını ne derece doğru tespit edebildiğinin anlaşılması önemli bir konudur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the sentiment analysis method and reveal the possibilities of use in the field of marketing. In the study, the emotion analysis method among artificial intelligence research methods will be examined and its adequacy in explaining consumer behavior will be discussed. The use of alternative methods in marketing research has increased recently. In both academic and business life, experts turn to qualitative methods along with statistical methods in order to better understand consumer behavior. On the other hand, artificial intelligence and the industry 4.0 system allow businesses to collect and report more systematic and up-to-date data. At this point, the sentiment analysis method is one of the most important analysis methods that is increasingly used in the field of marketing. Therefore, it is important to understand the use of sentiment analysis, its contribution to research areas and how accurately it can detect consumer behavior.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDuygu analizi yönteminin pazarlama alanında kullanımına ilişkin çalışmaların değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of studies on the use of sentiment analysis method in the field of marketingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.institutionauthorGümüş, Özlem
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid749748en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster