Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdamar, Esen Gökçe
dc.date.accessioned2023-04-20T08:08:31Z
dc.date.available2023-04-20T08:08:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2146-9059
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20488/sanattasarim.1133705
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/530538
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11304
dc.description.abstractArapçada “eski yapı”, “yıkılmış, yıkılmaya yüz tutmuş yapı veya kent, yıkı”, Latincede ise “düşmek”anlamına gelen ve ruere’den türetilen harabe (ruin), Rönesans’tan günümüze dek süblim, estetik, nostalji veyeni anlamlar üretme potansiyelleri bağlamında birçok düşünür tarafından ele alınmıştır. Modern harabe,Sotomayor’un deyimiyle malzemenin değişim ve yok oluşuna tanıklık eden aktif bir katılımcıyı da yapınınyaşlanma ve ayrışmasına (material decomposition) dahil eden, zamanın askıya alındığı bir süreç yaratır.Bu makale ise modernite ve harabe arasındaki ilişkilere değinerek bu ilişkileri Tekirdağ-Marmara Ereğlisikarayolu üzerinde yer alan ve modernist dilleriyle ön plana çıkan, günümüzde ayakta kalabilmeyi başarmışdört adet betonarme yapı üzerinden irdeler: 1960 ve 1980’li yıllarda inşa edilen Başak Sigorta Eğitim veDinlenme Tesisleri, Şeker Sigorta Tesisleri, Güneş Sigorta Eğitim Tesisleri ve Bağkur Dinlenme Tesisleri.2000’li yıllardan itibaren sahipleri tarafından atıl durumda bırakılan, yok olmaya karşı direnen ya da işlevdeğiştirerek ayakta kalan bu yapılar, kıyı peyzajı içinde; yalın yerleşim planları, cephe düzenleri, piloti verölyefleri ile izleyiciyi sahille ilişki kurmaktan çok çevrelerinden belirgin bir biçimde ayrımlaşma yaratırve “hem yapı olarak, hem de bir harabe olarak” var olmaya başlar. Böylelikle “her daim hayatta kaldıklarıizlenimi” yaratan bu modernist yapılar, beton ve harabenin çelişkisini gündeme getirir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.20488/sanattasarim.1133705
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBetonarmeen_US
dc.subjectModernist Yerleşimen_US
dc.subjectKıyı Yerleşimien_US
dc.subjectHarabeen_US
dc.subjectTekirdağReinforced Concreteen_US
dc.titleTEKİRDAĞ’DA MODERNİZM İLE KARŞILAŞMALAR: MİMARLIK, BETON VE HARABEen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSanat & Tasarım Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage21en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.institutionauthorÖzdamar, Esen Gökçe
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid530538en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster