Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCavlak, Neslihan
dc.contributor.authorSelvi, Murat Selim
dc.date.accessioned2023-04-20T08:07:17Z
dc.date.available2023-04-20T08:07:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.issn2147-9194
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17130/ijmeb.1032724
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1126578
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11205
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Covid-19 döneminde aşırı fiyatlara yönelik tüketici şikayetlerini betimlemek, dünyada ve Türkiye’de Rekabet Hukuku açısından ne tür önleyici ve düzenleyici tedbirlerin alındığını tespit etmek ve değerlendirmektir. Belge Tarama yöntemi kullanarak elde edilen ikincil veriler sadeleştirilmiş ve analiz birimi olarak kullanılan cümleler ve paragraflar aynı alt başlıklar altında toplanmıştır. Elde edilen nitel veriler tablolar halinde verilmiş; ayrıca sikayetvar.com sitesinde yer alan son 20 aylık dönemdeki aşırı fiyatlara ilişkin şikayetler tasnif edilmiştir. Sikayetvar.com sitesindeki şikayet çözümlemesinde ortaya çıkan bulgular hem sayısal hem de kategorik olarak tablolar halinde verilmiştir. Fiyatı en çok şikayet edilen mal ve hizmetler ev içi araç-gereç ve tamirleri, gıda, kişisel iletişim araç ve hizmetlerdir. Literatüre ilişkin bulgular Covid-19 salgını ile birlikte pek çok ülkede işletmeler tarafından fahiş fiyat uygulamasının gerçekleştirildiğini göstermektedir. Bu duruma karşı ülkelerin rekabet otoritelerinin haksız kazanç sağlayan bu tür firmalara yönelik yaptırımda bulundukları ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada sorunların kaynağını bertaraf edici tedbirlerin tüm tarafların ortak mutabakatı ile alınması; bu tedbirlerin çıkarılacak hal yasası ve perakende yasasında yer alması ve bu tedbirlerin uygulamalarının sürekli kontrol edilmesinin önemine işaret edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.17130/ijmeb.1032724
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGıdaen_US
dc.subjectAşırı Fiyaten_US
dc.subjectTüketici Şikayetien_US
dc.subjectRekabet Otoritesien_US
dc.subjectCezalaren_US
dc.titleCOVID-19 DÖNEMİNDEKİ AŞIRI FİYATLAMALARA İLİŞKİN TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ VE REKABET HUKUKU AÇISINDAN ALINAN ÖNLEMLERen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Malkara Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage837en_US
dc.identifier.endpage855en_US
dc.institutionauthorCavlak, Neslihan
dc.institutionauthorSelvi, Murat Selim
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1126578en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster