Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydoğdu, Zerrin Deniz
dc.date.accessioned2017-05-18T10:51:02Z
dc.date.available2017-05-18T10:51:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1115
dc.description.abstractGelişen ve değişen sosyo-ekonomik şartların bir sonucu olarak, örgütlerin büyüyerek çok sayıda insanı bünyesinde barındırması, pek çok sorunun da kaynağını oluşturmuştur. Bu sorunların başında, günlük çalışma hayatının yoğun baskısı ne giderek monotonlaşan işlerin verdiği bıkkınlık sebebiyle, çalışanların çalışmaya duydukları isteğin azalması ve verimin düşmesi gelmektedir. Çalışanları örgüt amaçları doğrultusunda yönlendirebilmek ve çalışandan beklenen verimliliği alabilmek için ona işini sevdirmek ve işine motive etmek gerekmektedir. Özellikle son yıllarda çalışanları motive etmek bilim adamının ve yöneticinin ilgisini çekmiş ve bu konuyla ilgili, bugüne kadar birçok model geliştirilmiş olmasına rağmen, halen çalışanların motivasyonu tam olarak çözümlenebilmiş değildir. Çalışmanın ilk bölümünde motivasyonun tanımı, niteliği ve benzer kavramlarla ilişkileri açıklanmıştır. İkinci bölümde, örgüt ve yönetim teorilerinde motivasyon konusu üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde temel motivasyon teorileri ve bunların analizlerinden bahsedilip ardından dördüncü bölümde çalışanları işe yöneltmede kullanılabilecek motive edici faktör ve teknikler incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractAs a result of developing and charging socio- economical as many people as possible have been a source for many other problems. As insult of the intensive pressure of the routine works and boredom of the daily works that are booming more and moor monotone, workers' becoming less motivated and so getting less productivity have taken the first number among these problems. In order to be able to orient the employees to words the principles of the organization and get the necessary productivity, it is necessary to make him love his job ad let him motivated eneyoh for his work. Especially in recent years it has been in the area of the scientists and the managers to motivate the employees and although a of samples have been developed concerning this subject so far, the motivation of the workers haven't beep able to come to an end yet. In the first part of the study, there lays the definition of the motivation, its guilty and the relationship between identical concept. In the second part, motivation in the theory of organization and management has been focused on. In the third part, basic motivation the eries and their malysis has beep and then in the forth port the motivating factors and techniques that ca be used in the direction of the employees to their work have been observed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHastaneleren_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectSağlık hizmetlerien_US
dc.subjectSağlık personelien_US
dc.subjectSağlık yönetimien_US
dc.subjectÇalışanlaren_US
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectHealth servicesen_US
dc.subjectHealth personnelen_US
dc.subjectHealth managementen_US
dc.subjectWorkersen_US
dc.titleSağlık personeli dışında sağlık hizmetlerinde çalışan hastane personelinin motivasyonunu etkileyen faktören_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster