Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞafak, Zehra
dc.contributor.authorBilginsoy, Mertcan
dc.date.accessioned2022-05-11T14:48:23Z
dc.date.available2022-05-11T14:48:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-7782
dc.identifier.issn2148-9599
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29000/rumelide.606082
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXprM09UUXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10634
dc.description.abstractKuşak kuramına göre, aynı dönemlerde doğan, büyüyen, aynı yaş gruplarında yer alan bireylerin aynıdavranış özelliklerini göstermesi beklenir. Teknolojik, ekonomik, siyasal ve sosyal köklü değişimlerkuşakların farklı olmasının temel nedenlerindendir. Her kuşak kendi modasını, kendi yaşam tarzınımeydana getirir, önceliklerini belirler, dönemin teknolojik gelişmelerini takip etmeye çalışır. Bütünbu gelişmeler o kuşağa ait yeni kelimelerin ortaya çıkmasına ve bu yeni kelimelerin sık kullanılmasınaneden olmaktadır. Bu makale Z kuşağının dil kullanımıyla ilgili olup, bu kuşağın kullandığı yenikelimelerin kullanım sıklığını incelemektedir. Saha çalışmalarında öğrencilerin Facebook, Twitter,WhatsApp gibi sosyal medya araçlarında kullandıkları yeni kelimeler gözlem ve mülakat tekniklerinebağlı kalınarak tespit edilmiştir. Bu kelimelerden bir ölçek geliştirilmiştir. Ölçek, oranlı kümeörnekleme yöntemiyle Kırklareli merkezde farklı okullarda okuyan 9, 10, 11 ve 12. sınıflardan toplam100 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulamadan elde edilen verilerden öğrencilerin farklı medyauygulamalarını kullandıkları ve bu uygulamalar ile uygulamanın ortaya çıkardığı yeni kelimelerarasında pozitif bir ilgileşim olduğu, ayrıca İngilizceden kısmi ve tam ödünçlemelerin Türkçeyapılarla türetilen kelimelerden daha çok olduğu ve daha sık kullanıldıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAccording generation theory; the persons who born and growing in the same period is expected to show the same behavior characteristics. Technological,economic, potical and social changes are the main reasons for the generations. Every genaration creates its own fashion , creates its own life style, determines its priority, tries to follow technological developments of the period, needs to adopt to its age groups. All these development cause to rise the new words of that generations. These new words used by the Z generation born after 2000 and unique neologisms. The aim of our study is to answer the following problems releated to the neologisms used by young people between the age of 14-18: Which neologisms (new words) are used by young people in social media? In which age groups are these new words used and how often do they used? What are the structural conditional of these new detected words? Are there diffrences in terms of frequency and form among girls and boys in use of neologisms? As a method: samples were selected randomly as a total of 100 students and half of them were girls, half of them boys. social tools such as Facebook, Twitter, whatsapp the neology used in the students’ speeches were determined. These words were surveyed and presented as a questionnare to 100 students, were asked questions about their preferences.In the conclusion section according to the implications solution suggestions that can be used in educational institutions are presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.29000/rumelide.606082
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKırklareli merkez örnekleminde Z kuşağı gençlerinin sosyal medyadaki yeni kelimeleri kullanım alışkanlıkları üzerine nicel bir yaklaşımen_US
dc.title.alternativeZ generation of young people in social media usage patterns of neologisms a quantitative approach in the sample Kırklareli province centeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issueÖ5en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.institutionauthorŞafak, Zehra
dc.identifier.trdizinidTXprM09UUXdNQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster