Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCiinioğlu, Hasan
dc.contributor.authorAtay, Lütfi
dc.contributor.authorKorkmaz, Hilal
dc.date.accessioned2022-05-11T14:48:23Z
dc.date.available2022-05-11T14:48:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-970X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBM01qazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10633
dc.description.abstractSon dönemlerde tüketicilerin çevreye olan duyarlılığının artmasıyla birlikte işletmelerin yeşil uygulamalara yöneldikleri gözlenmektedir. İşletmeler tüketicilere çevresel duyarlılığa sahip oldukları mesajını iletirken yeşil reklamdan faydalanmaktadır. Çevresel duyarlılığın önemli olduğu turizm sektöründe istihdam edilmek üzere eğitim gören turizm bölümü öğrencilerinin yeşil reklam uygulamalarını nasıl algıladıklarını belirlemek amacı ile bu çalışma planlanmıştır. Bu kapsamda, öğrencilerin yeşil reklam konusundaki algıları ve bu algıları etkileyen değişkenler tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada; Haytko ve Matulich'e (2008) ait yeşil reklama yönelik tutum ölçeği kullanılarak, Namık Kemal Üniversitesindeki meslek yüksekokulunda turizm eğitimine devam eden 268 önlisans öğrencisine anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin yeşil reklam algısının düşük düzeyde olduğu (2,91) ve bu algı düzeyinin, anne eğitim seviyesine ve öğrencinin daha önce turizm sektöründe çalışma durumuna göre faklılık gösterdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractRecently, with the increase of consumers' sensitivity against the environment, it has been observed that businesses are turning to green practices. Businesses are benefiting from green advertising while giving the message to consumers that they have environmental concerns. This study has been designed to determine how tourism department students, who study in order to be employed in tourism sector and for whom environmental sensitivity is crucial, perceive the green advertising practices. Within this framework, students' perceptions about green advertising and variables affecting the perception of theirs have been tried to be determined. In the study, using Haytko and Matulich's (2008) attitudes towards green advertising scale, a questionnaire has been given to 268 undergraduate students who continue their tourism education at school of Namik Kemal University. In the result of the study, it has been demonstrated that students have a low level of green advertising perception (2.91) and this level of perception differ depending on the level of the mother's education level and the condition of student's having worked in tourism sector before.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.titleÖnlisans Öğrencilerinin Yeşil Reklama İlişkin Algılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Survey To Determine the Perception Of Undergraduate Students for Green Advertisingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofJournal of Yasar Universityen_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage198en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.institutionauthorCiinioğlu, Hasan
dc.identifier.trdizinidTWpBM01qazFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster