Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöksu, Arda
dc.date.accessioned2022-05-11T14:48:01Z
dc.date.available2022-05-11T14:48:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2619-9130
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVNE5USXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10587
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilahiyat fakültelerinde okutulan Türk din mûsikîsidersinde kullanılan öğretim yöntemlerini ve anlayışlarını öğrenci görüşlerinitemel alarak ayrıntılı bir şekilde belirlemektir. Çalışmanın evrenini, Türkiye'deki ilahiyat fakültelerinde Türk din mûsikîsi dersini alan öğrenciler oluşturmaktadır. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde budersi alan 2. sınıf öğrencileri ise örneklemi teşkil etmektedir. Bu amaçla; örneklem grubu ile tam sayım yöntemi kullanılarak anket çalışması yapılmıştır.Anket çalışması, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Tekirdağ Namık KemalÜniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan 81 öğrenciye uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcıistatistikler ve parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Öğrenci görüşleri ileelde edilen araştırmanın bulgularına göre; ilahiyat fakültelerinde okutulanTürk din mûsikîsi derslerinde; makam, usûl, form çalışmalarıyla beraber çokdinlemek ve çok tekrar etmek gibi meşk sisteminin de temelini oluşturan öğretim yöntem ve anlayışlarının uygulanmaya çalışıldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte; öğrencilerin Türk din mûsikîsinde kullanılan çalgıları tanıma,aktif olarak tasavvuf mûsikîsi korolarında görev alma ve daha çok zamanayırarak çalışma konularında cinsiyetlerine göre istatistiksel olarak anlamlıfarklılıklar olduğu görülmektedir. Hazırlanan ders notlarından ve ses kayıtlarıile videolardan yararlanma durumlarında ve yine dinlemek, çok tekrar, eserler üzerindeki nefes yerleri çalışmaları, makam, perde hassasiyeti, form, usûl,dönem ve bestekâr ile ilgili bilgilere yönelik çalışmalarda da mezun olunanlise türüne göre anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Elde edilen sonuçlar değerlendirilerek tartışılmış ve Türk din mûsikîsi dersinde kullanılan öğretimyöntem ve anlayışlarının geliştirilmesine ve daha etkin kullanılmasına yöneliksonuç ve önerilere ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the teaching methods and approaches used in the Turkish religious music course in the faculties of theology in detail based on the views of students. The population of the study consists of students studying at faculties of theology, who take Turkish religious music course. The sample group is comprised of 2nd year students studying at Tekirdag Namık Kemal University, Faculty of Theology. For this purpose, survey method was used by implementing total population sampling technique. The survey was conducted among 81 Tekirdag Namık Kemal University, Faculty of Theology students. To evaluate the data obtained from the survey, descriptive statistics and nonparametric tests were used. According to the findings of the research obtained from the views of the students, it was observed that in Turkish religious music courses taught at faculties of theology, along with maqam, usûl and form practices; a lot of listening and repetition methods and approaches which constitute the basis of meşk system were also tried to be used. However, some statistically significant differences were detected according to gender variable in terms of recognizing musical instruments used in Turkish religious music, taking part in Sufi music choirs and spending more time to practice. Also, there are significant differences among students according to the high school graduation variable in terms of making use of lecture notes, sound recordings and videos; doing a lot of repetitions and breathing exercises on works; maqam, pitch accuracy, form and usûl practices and studies relating to the period and composer. As a result of the study, the findings were analyzed and discussed. Some solutions were offered to improve the current methods and approaches used in Turkish religious music course in order to make it more effective.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğrenci Görüşleriyle İlahiyat Fakülteleri Türk Din Mûsikîsi Dersinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Anlayışları Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research on Students' Views on Teaching Methods and Approaches Used in Turkish Religious Music Courses at Faculties of Theologyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online)en_US
dc.departmentRektörlüğe Bağlı Bölümler, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Devlet Konservatuvarıen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage117en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.institutionauthorGöksu, Arda
dc.identifier.trdizinidTXpVNE5USXpNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster