Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Nazan Özcan
dc.contributor.authorAlp, K. Özlem
dc.date.accessioned2022-05-11T14:48:00Z
dc.date.available2022-05-11T14:48:00Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1308-2698
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZM05qVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10585
dc.description.abstract1960’lı yıllarla birlikte değişen sosyo-ekonomik ve kültürel ortam, sanata ilişkin tüm kavram veuygulamaları yeni temsil arayışları çerçevesinde değiştirmiştir. Genel olarak, geleneksel sanatlar vezanaat başlığı altında temsil edilen tekstil sanatı, geleneksel işlevinden farklı olarak malzeme vetekniğin yeni aktarım olanaklarına yönelmiştir. Bu araştırmada tekstilin 60 sonrası temsil niteliğindekidönüşümleri ve 1980 sonrası tekstil heykellerin temsil nitelikleri tartışılmıştır. 1960’lı yıllar tekstilinyapısal özelliklerinin yeniden keşfedildiği ve kavramsallaştığı yıllardır. 1980’li yıllar ise tekstil sanatınınkendi varoluş sınırını aşması ile ayağa kalktığı, tekstilin heykel olarak güncel sanata eklendiği, onunmalzeme ve teknik boyutunu aşarak, güncel sanatın kimi ilgi alanlarına yöneldiği yıllardır. Bubakımdan bu araştırmada, güncel sanatta tekstil heykellerin temsil anlayışı; zaman-mekan-sınırlar,beden-kimlik, coğrafya, ekolojik dengeler, demokrasi, cinsiyet, öteki, gelenek ve çağdaşlık gibi güncelyaşamın kimi konularına sosyo-politik ve eleştirel yaklaşımları da içeren örnekler üzerindenincelenmiştir.en_US
dc.description.abstractTogether with 1960’s, changing socio-economic and cultural media changed all conceptions and applications regarding art within the representation frame. Textile art, generally represented under the title of traditional art and craft, oriented to new transport facilities of material and technique unlike from its traditional functions. In this research, changes in representative quality of textile after 60, and textile sculptures after 80 have been discussed. 1960’s are the years of re-discovering and reconceptualizing distinctive structural properties of textile. 1980’s are the years of textile art standing-up by passing the boundaries of its existence, by attaching to the contemporary art as sculpture, by orienting to some of its interest areas as going beyond the dimensions of its material and techniques. That’s why in this research representation mentality of textile sculptures in contemporary art has been investigated on the basis of samples involving some subjects of contemporary life through socio-politic and critical approaches such as time-space-border lines, body-identity, geography, ecologic equilibrium, democracy, gender, other, tradition and contemporary.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGüncel Sanatta Tekstil Heykellerin Temsil Niteliğien_US
dc.title.alternativeRepresentative Quality Of Textile in Contemporary Arten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofArt-e Sanat Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Tekstil, Giyim, Ayakkabı ve Deri Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage334en_US
dc.identifier.endpage342en_US
dc.institutionauthorDemir, Nazan Özcan
dc.identifier.trdizinidTXpZM05qVXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster