Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdem, Aytekin
dc.contributor.authorUzal, Gürcan
dc.contributor.authorErsoy, Yaşar
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:39Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:39Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFM056ZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10531
dc.description.abstractBu çalışma; Türk Fizik Vakfı (TFV)- Araştırma Projesinin tamamlayıcı bir parçası olup, geliştirmekte olduğumuz öğretmen eğitimi modelini yapılandırmak, temel bileşenlerini geliştirmek ve modelin uygulamasını yaygınlaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Söz konusu modelin belirlenen temel yapı taşlarını ve bir takım öğelerini yapılandırmak için Trakya yöresindeki iki kentte, ev sahipliğini iki özel okulun yaptığı, çoğunluğu devlet bir kısmı da özel okul öğretmenlerinin katılımıyla, seminer/çalıştay biçiminde bir dizi hizmet içi eğitim etkinliği düzenlendi ve etkinlikler sonunda 120 öğretmenin görüşleri alındı. Bilgi formlarındaki sorulara verilen yanıtlardan elde edilen bazı sonuçlar; öğretmenlerin uygulamalı etkinliklerden memnun kaldıkları, etkinliklerin üç günden daha fazla sürede yapılmasını istedikleri, seminer kapsamındaki konuların derslerinde kendilerine yardımcı olacağını %70, seminerde kullanılan öğretim araçlarını %61 oranında yeterli buldukları şeklindedir. Öğretmenlerin seminer ve çalıştaylar hakkındaki “Genel izlenimleri”nin %84 oranında yeterli olduğu şeklinde belirlenmiştir. Kısacası, öğretmenlerin gereksinimlerine dönük, etkileşimli ve yoğun uygulamalı meslekte gelişme etkinliklerine büyük ölçüde katılmak istedikleri gözlemlenmiş ve sonuçlar nicel olarak belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürk fizik vakfı öğretmen eğitimi etkinlikleri: mesleki gelişme program modelini değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeTeacher training activities of Turkish physics foundation: evaluation on professional development program (PDP) modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Elektronik ve Otomasyon Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage88en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.institutionauthorErdem, Aytekin
dc.institutionauthorUzal, Gürcan
dc.identifier.trdizinidTVRFM056ZzJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster