Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdem, Aytekin
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:38Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.553124
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnd05qVXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10530
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, liselerdeki Fizik eğitiminde teknoloji destekli laboratuvar etkinliklerindeki kısıtlar veengeller konusunda öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcısı 239 gönüllü Fiziköğretmenidir. Çalışma tarama modelinde olup, veriler beşli Likert tipi ölçek ile toplanmıştır. Ölçeğin güvenirlikkatsayısı 0.71’dir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve yordamalı istatistik teknikleri kullanılmıştır.Analiz sonuçlarına göre; öğretmenlerin “Grafik hesap makinesi destekli laboratuvar konusunda bilgi/beceridüzeyim eksik”, “Teknoloji destekli fizik deneyleri alanında mesleki gelişim etkinlikleri yetersiz” ve “Fizikdeneyi yazılımları içerik yönünden yetersiz veya kalitesiz” görüşlerine katıldıkları belirlenmiştir. Ayrıca,öğretmenlerin teknoloji destekli laboratuvar etkinliklerindeki kısıtlar ve engeller konusundaki görüşleri ile bazıbireysel özellikleri arasında anlamlı bir farklılık olmamasına karşın, okul türü ve laboratuvar araç-gereçkullanma becerilerine göre ise farklılıklar bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the opinions of teachers about the restrictions and obstacles in technology supported laboratory activities in high school. The sample of the study is 239 volunteer physics teachers. The study was carried out in survey model and the data were collected with a 5-point Likert-type scale. The reliability coefficient of the scale is 0.71. Descriptive and inferential statistical techniques were used in the analysis of the obtained data. According to the results of the analysis; it was determined that teachers participated in the opinions of “I'm missing level of knowledge/skill about the graphical calculator supported laboratory”, “Professional development activities in the field of technology-assisted physics experiments are insufficient” and “Physics experiment software has insufficient content or poor quality”. In addition, although there was no significant difference between teachers' opinions on the restrictions and obstacles in technologysupported laboratory activities and some individual characteristics, differences were found according to the type of school and laboratory equipment using skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.17755/esosder.553124
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTeknoloji Destekli Fizik Laboratuvarı Etkinliklerindeki Kısıtlar ve Engeller Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation Of Teachers ' Opinions on Restrictions and Obstacles in Technology Supported Physics Laboratory Activitiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Elektronik ve Otomasyon Bölümüen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue74en_US
dc.identifier.startpage916en_US
dc.identifier.endpage933en_US
dc.institutionauthorErdem, Aytekin
dc.identifier.trdizinidTXpnd05qVXlNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster