Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCinnioğlu, Hasan
dc.contributor.authorDönmez Polat, Dilek
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:29Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1304-7590
dc.identifier.issn2548-0871
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBM01qVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10505
dc.description.abstractSon yıllarda sosyal medya araçları hızlı bir şekilde gelişmiş ve milyonlarca insan tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Bu da turizm paydaşlarının destinasyonlar ile ilgili reklam ve tanıtım faaliyetlerini bu araçlar yardımıyla yapmalarını teşvik etmektedir. Facebook sitesi sosyal medya araçları içerisinde en fazla tercih edilen araçlardan birisidir. İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri facebook sayfası oluşturarak reklam ve tanıtım faaliyetlerini bu araç sayesinde hızlı, düşük maliyetle ve daha etkin bir şekilde yerine getirebilirler. Bu nedenle bu çalışmanın temel amacı Türkiye'deki İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin facebook sitelerini ne şekilde kullandıklarını, özellikle destinasyon tanıtımı konusunda facebook sitesinden ne ölçüde yararlandıklarını ortaya koymaktır. Bununla birlikte facebook sitesinden daha etkili bir şekilde yararlanabilmeleri için öneriler sunmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda facebook sitesine sahip olan 48 adet İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünün facebook siteleri içerik analiziyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda müdürlüklerin facebook sitesinden yeteri kadar ve etkili bir şekilde yararlanmadıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractSocial media tools have developed rapidly in recent years, millions of people have started to use them. And this provides the tourism stakeholders to perform their marketing, mainly advertising and promotional activities through these tools. Facebook site is one of the most preferred tools among the social media tools. Provincial Culture and Tourism Directorates can perform their advertising and promotional activities with low cost in a fast way in Facebook Page. Therefore, the main aim of this study is to reveal how the Provincial Culture and Tourism Directorates in Turkey use Facebook site, especially to what extent they benefit from Facebook site for the purpose of destination advertisements. Furthermore it is aimed to present suggestions in order to benefit more effectively from the Facebook site. Within this perspective, Facebook sites of 48 Culture and Tourism Directorates which have Facebook sites have been examined with content analysis. As a result of the research, it is found out that directorates do not benefit from their Facebook sites sufficiently and efficiently.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.titleTürkiye'deki İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin Facebook Sayfalarının İçerik Analiziyle İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Investigation of Facebook Sites of Provincial Directorate of Culture and Tourism in Turkey Through the Content Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Şarköy Meslek Yüksekokulu, Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage36en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.institutionauthorCinnioğlu, Hasan
dc.identifier.trdizinidTWpBM01qVXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster