Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYenişehirlioğlu, Emirhan
dc.contributor.authorSalha, Hamide
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:25Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1303-5495
dc.identifier.issn2717-7483
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJNE1ESTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10492
dc.description.abstractTurizm talebinin elastik olması sebebiyle olası bir hayati tehlike durumunda insanların kolaylıklavazgeçebileceği olaylardan birinin turizm olduğu bilinmektedir. Virüs neticesinde turizm endüstrisinin 2.Dünya savaşından bu yana ilk kez durma noktasına gelmiş olması, ekonomisinin önemli bir kısmınıturizmden sağlayan birçok ülke gibi Türkiye için de olumsuz sonuçlar doğurmuştur. Araştırma kapsamındadüzenli ekonomik gelire sahip olup, her yıl düzenli olarak tatil yapan kişilerle Whatsapp ve Skype üzerinden50 katılımcı ile yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile görüşülerek veriler toplanmış ve içerik analizinetabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda; yerel turistlerin “çoğunlukla” rezervasyonlarını iptal ettikleri ve3-6 ay arası bir süreç içerisinde tatil amaçlı herhangi bir harekette bulunmayacakları saptanmıştır.Katılımcılar, aşı veya benzeri bir çözümün halen var olmadığını, yaşanabilecek 2. Bir dalganın farkındaolduklarını belirtmişlerdir. 2020 yılının yaz aylarında tatil yapmak istemediklerini, tatil yapacak kişilerinise mümkünse insanların çok az, sosyal mesafenin yüksek olduğu, yazlık, bungalow, yayla gibi seçeneklerideğerlendirecekleri tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractPeople can easily give up on their tourism demand in case of a potential life-threatening situations. As a result of the virus; the tourism industry have come to a total halt for the first time since World War II. The primary objective of the study is to determine the effects of COVID-19 pandemic on Turkish tourism industry and to understand domestic tourist’s intentions about their holiday. Researchers conducted semistructured interviews with 50 people have stable income and regular holiday habits. Most of local tourists cancelled their reservations due to the absence of COVID-19 cure and/or vaccination. Majority of interviewees had no intention to plan a new vacation for next 3-6 months. Interviewees that had a desire to go on holiday in near future indicated that the preference of accommodation would be contained to summerhouses, bungalows or plateau tourism to be able to keep a sufficient social distance from othersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleCOVID-19 Pandemisinin Türkiye İç Turizmine Yansımaları: Değişen Talep Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeReflection Of COVID-19 Pandemic on Turkish Domestic Tourism: a Research on Changing Demanden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofIstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue37 Sosyal Covid-19en_US
dc.identifier.startpage355en_US
dc.identifier.endpage368en_US
dc.institutionauthorSalha, Hamide
dc.identifier.trdizinidTkRJNE1ESTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster