Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltay, Saim
dc.contributor.authorAltay, Senem
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:22Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2667-5617
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.39328
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVd09EQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10485
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, ilgili alanda literatür taramasıyapılarak öncelikle halkla ilişkiler ve etik kavramlarını açıklamak, halklailişkiler mesleğinde yaşanan sıkıntıların olası nedenlerini ve çözümönerilerini etik ilkeler çerçevesinde irdelemektir.Toplum yararı gözetilerek ortaya konulan çalışmalardoğrultusunda halkın, hedef kitle gruplarının ve çalışanların desteğini,güvenini ve sempatisini kazanmak günümüzde hemen hemen tümkurum ve kuruluşların hedefleri arasındadır. Halkla ilişkiler faaliyetleriaçısından bugünkü çalışma kültüründe iç ve dış hedef kitlesine gerekenduyarlılığı göstermeyen, onları hesaba katmadan çalışmalarını organizeeden kurum ve kuruluşlar başarısız olurlar. Elbette ki halkla ilişkilerfaaliyetlerinin başarısı hedef kitlenin talep, istek ve şikayetleri ile desınırlandırılamaz. Halkla ilişkiler çalışmalarının başarısı ve mesleğingeleceği bu konuda eğitim almış, deneyimli personelin stratejik metodlarçerçevesinde yoğurdukları politikaları ortaya koymaları ile mümkünolabilmektedir.İşletmenin ürettiği mal ve hizmetlere ilişkin olumsuz bir kamuoyuvarsa bunu olumluya dönüştürmeyi ya da kâr elde etmek amacı ile insanonurunu, toplum sağlığını ve geleceğini hiçe sayan politikalarbenimsenmesi halkla ilişkiler mesleğine gölge düşürmektedir. Mesleğinuygulayıcıları tarafından da zaman zaman yöneticilerin bireysel çıkarları,farklı çalışma prensipleri, ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasietmenlerden doğan baskılar, medya patronlarının ve çalışanlarının yine işin ehli olmayan kişilerden oluşması ve zaman zaman sektörün farklıideolojilere teslim olması doğrultusunda ortaya çıkan etik dışıdavranışlar eleştirilmektedir. Halkla ilişkiler uzmanları örgütün tepeyönetimi ile omuz omuza çalışsa da, müşterilerin ve toplumun yararı içindoğru ve gerçekçi bir yaklaşım ile görevlerini yerine getirmekleyükümlüdürler.Her meslekte olduğu gibi halkla ilişkiler mesleğinde de insanhaklarına uygun davranma, doğruluk, dürüstlük, kamu yararınıgözetme, hesap verebilirlik, adil ve tutarlı olma şeklindeki etik ilkelermesleğin ana çizgisini oluşturmaktadır. Bu çalışmada tüketici kitlelerininfarkındalık sürecinin giderek çeşitlendiği bir dönemde kurumsal imajyönetimi açısında da halkla ilişkiler faaliyetleri yerine getirilirken tümmeslek gruplarında olduğu gibi halkla ilişkiler mesleğinde etik ilkelerinönemi ve bu ilkelerin halkla ilişkiler çalışmalarının gelişimine olumluyansımaları vurgulanmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to explain the concepts of public relations and ethics by making literature review in the related field, and to examine the possible causes of the problems experienced in public relations profession and solution suggestions within the framework of ethical principles. In line with the studies put forward considering the benefit of society, gaining the support, trust and sympathy of the people, target groups and employees is among the goals of almost all institutions and organizations. In today's working culture, institutions and organizations that do not show the necessary sensitivity to their internal and external target audience in terms of public relations activities and organize their works without taking them into account fail. Of course, the success of public relations activities cannot be limited to the demands, requests and complaints of the target audience. The success of the public relations activities and the future of the profession is possible only if the trained and experienced personnel put forward the policies that they have knead within the framework of strategic methods. If there is a negative public opinion about the goods and services produced by the enterprise, adopting policies that disregard human dignity, health and future of community in order to make a profit or that turn this situation into a positive, cast a shadow on the public relations profession. Also by practitioners of the profession, the individual interests and different working principles of managers, pressures arising from economic, social, cultural and political factors, media bosses and employees are again unqualified and unethical behaviors arising from the submission of the sector to different ideologies are criticized from time to time. Even though public relations specialists work side by side with the top management of the organization, they are obliged to fulfill their duties with a correct and realistic approach for the benefit of customers and community. As in every profession, in the public relations profession, ethical principles such as respect for human rights, accuracy, honesty, protecting the public interest, accountability, fairness and consistency constitute the main line of the profession. In this study, in a period of increasing awareness of consumer masses, also while performing public relations activities in terms of corporate image management, as in all professional groups, the importance of ethical principles in the public relations profession and their positive reflections on the development of public relations activities are emphasized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.39328
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMesleki Etik İlkeleri Açısından Halkla İlişkiler Mesleğine Yaklaşımen_US
dc.title.alternativeApproach To Public Relations Profession in Terms Of Professional Ethical Principlesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Social Sciencesen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage2833en_US
dc.identifier.endpage2862en_US
dc.institutionauthorAltay, Senem
dc.identifier.trdizinidTXpVd09EQXdNQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster