Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoç, Seda
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:12Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2667-5609
dc.identifier.issn2667-5609
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.36928
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjMU5qWTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10453
dc.description.abstractMatematik, sayı ve ölçüye dayalı bir bilim dalı olarak tanımlansada esasında bireylerin düşünme yollarını geliştiren çok daha bütüncülbir anlam ifade etmektedir. Matematik her insanda doğuştan var olanbirtakım farklı bilişsel becerileri geliştirmekte, böylelikle bireylerinyaşamlarının her alanında faydalı olabilmektedir. Bu özellikleri gözönüne alındığında, matematiğin ve matematik eğitiminin önemi vegerekliliği net bir şekilde anlaşılmaktadır.Bu çalışmanın amacı Türkiye ve Hong-Kong’da uygulanmaktaolan ilkokul 1-4.sınıflar matematik dersi öğretim programlarınınprogram ögeleri açısından karşılaştırılmalı olarak incelenmesidir. Nitelaraştırma türünde olan çalışma durum çalışması modeline göreyürütülmüş olup ülkelere ait öğretim programları birer durum olarakele alınmıştır. Ülkelerin resmi genel ağ siteleri ile ulaşılmış olan öğretimprogramları, betimsel analiz yönteminden yararlanılarak incelenmiştir.Çalışmada elde edilen bulgular sonucunda programlarda pek çokortak/benzer nitelikte hedefler olduğu ancak bu hedeflerden bazılarınınHMDÖP’de (Hong-Kong Matematik Dersi Öğretim Programı) daha altsınıf seviyelerinde sunulduğu ve programın aynı öğrenme alanına aitgörece üst düzey davranışları içerdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretimprogramlarının her ikisinde de sarmal içerik düzenleme yaklaşımındanyararlanılmakla birlikte HMDÖP’nin görece kapsamlı ve zengin biryapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Öğrenme-öğretme yaşantıları veölçme-değerlendirme etkinlikleri için ortak olarak TMDÖP’de (TürkiyeMatematik Dersi Öğretim Programı) herhangi bir örneğe yer verilmediği,buna karşın her iki program ögesi açısından HMDÖP’nin uygulayıcıları için söz konusu örnekleri içeren daha zengin ve anlaşılır nitelikte birprogram olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAlthough mathematics is defined as a science based on number and measure, it actually has a much more holistic meaning that improves the way individuals think. Mathematics develops a number of different cognitive skills that are inherently present in every human being so that it can be useful in all aspects of individuals' lives. When these features are taken into consideration, the importance and necessity of mathematics and mathematics education can be clearly understood. The aim of this study to compare the 1-4th grades mathematics course curriculum of Turkey and Hong-Kong, which are being implemented, in a comparative way. This qualitative study was conducted according to the case study model and the curricula of the countries were considered as cases. The curricula of the countries which have been reached through the official general web sites have been examined by using descriptive analysis method. As a result of the findings obtained in the study, it was concluded that there are many common / similar objectives in the programs, but some of these goals are presented at lower levels in the HMCC (Hong Kong Kong Mathematics Course Curriculum) and the program includes relatively high level behaviors belonging to the same learning area. Although both of the curricula use the spiral content editing approach, it has been determined that HMCC has a relatively comprehensive and rich structure. In terms of teaching-learning proceeses and assessment activities it was concluded that there has included in any sample in TMCC(Turkey Mathematics Course Curriculum), however in terms of both curriculum elements HMCC has a relatively richer and more understandable structure for its implementers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.36928
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye ve Hong Kong İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesien_US
dc.title.alternativeA Comparative Analysis Of Primary School Mathematics Curriculum Of Turkey and Hong Kongen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Educational Sciencesen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage3203en_US
dc.identifier.endpage3230en_US
dc.institutionauthorKoç, Seda
dc.identifier.trdizinidTXpjMU5qWTBOQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster