Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek Ayaz, Ceylan
dc.contributor.authorGüleç, Havise
dc.contributor.authorŞahin, Çavuş
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:09Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjMk9EVTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10442
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine (SES) göre okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeyini belirlemektir. Bu çalışma tarama modelinde tasarlanmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri, Saracho (2000) tarafından geliştirilen ve Güleç (2014) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Aile İçinde Okuryazarlık Gelişimi Ölçeği (FLQ)" ile toplanmıştır. Ölçeğin başında ailelerin sosyoekonomik durumlarının saptanmasına yönelik olarak araştırmacı tarafından geliştirilen demografik bilgi formu bulunmaktadır. Ailelerin, çocuklarıyla gerçekleştirdikleri okuma aktivitelerine ilişkin veriler tablolarda yüzde (%) ve frekans (n) değerleri olarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre alt ve üst sosyoekonomik statüdeki ailelerin, çocuklarıyla birlikte yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeylerinin farklı olduğu tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determining the level of reading practices that parents use to support children`s literacy skills at preschool period associated with socioeconomic statuses. This study is a descriptive research designed as a survey model. The data was gathered by The Family Literacy Questionnaire (FLQ) which was developed by Saracho (2000) and adapted into Turkish by Güleç (2014). The scale starts with the demographical information form which was gathered by the researcher to define the families` socioeconomic conditions. The data on the reading practices that parents perform with their children are presented as frequency and percentage values in the tables. According to research results it was identified that levels of reading activities which lower and higher socioeconomic status families do together with their children are differenten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.titleAilelerin, Çocuklarıyla Birlikte Gerçekleştirdikleri Okuma Aktivitelerinin Düzeyini Belirlemeen_US
dc.title.alternativeDetermining the Level of Reading Practices that Parents Perform with Their Childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.institutionauthorÖzbek Ayaz, Ceylan
dc.identifier.trdizinidTWpjMk9EVTVPUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster