Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemircan, Aslan Savaş
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:01Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1304-2408
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnd01ETTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10415
dc.description.abstractTürkiye Cumhuriyeti (TC) Anayasasının 73. maddesin de yer alan mali güç ilkesinin yalnızca dolaysız vergiler için değil aynı zamanda dolaylı vergiler için de uygulanması gerektiği aşikârdır. Dolaylı vergilerin en geniş kapsamlı olanı ve ticari, ekonomik her aşamada yaratılan katma değeri kendine konu edinmiş olan Katma Değer Vergisinin (KDV), toplum üyelerinin tüm harcama unsurlarını kapsadığı düşünüldüğünde adalet, ardılı eşitlik ve sosyal devlet kavramı daha da önem kazanmaktadır. Zira bu ilkelere dikkat edilmediği takdirde, toplumun mali gücü düşük kesimleri ciddi bir şekilde olumsuz etkilenecek ve anayasal vergilendirme ilkeleri anlamını kaybedecektir. Bu çalışmamız da, KDVdeki anayasal vergilendirme ilkelerinden olan adalet, eşitlik ve sosyal adalet ilkelerini zedeleyen unsurlar irdelenmeye ve olası çözüm önerileri üretilmeye çalışılacaktır.en_US
dc.description.abstractIt is obvious that principle of financial resources existing on Article 73 of the Turkish Constitution has not been issued just to implement for direct taxes, but also for indirect taxes. Given that value added tax, which is a wide range of indirect taxes and it is based on value added that is created on every phase of economical and commercial activities, involves all expenditures of member of society so that the principle of justice, equality and social state gains more importance. Likewise, if these principles are not paid attention, the social class of society, who has less financial resources, has been affected adversely; thereby constitutional taxation principles has lost its meaning. In this study, we will examine some factors that damage the principles of justice, equality and welfare state, which are constitutional taxation principles. We will try to offer possible solutions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.titleKATMA DEĞER VERGİSİ: VERGİ ADALETİ, EŞİTLİK VE SOSYAL DEVLET VALUE ADDED TAX: JUSTICE ON TAXATION, EQUALITY AND SOCIAL STATEen_US
dc.title.alternativeJustice on Taxation, Equality and Social Stateen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTürkiye Barolar Birliği Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Hayrabolu Meslek Yüksekokulu, Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue121en_US
dc.identifier.startpage277en_US
dc.identifier.endpage290en_US
dc.institutionauthorDemircan, Aslan Savaş
dc.identifier.trdizinidTVRnd01ETTFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster