Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorHabiboğlu, Özge
dc.contributor.authorÖzhan, Şeniz
dc.contributor.authorTalih Akkaya, Duygu
dc.date.accessioned2022-05-11T14:46:55Z
dc.date.available2022-05-11T14:46:55Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2148-029X
dc.identifier.issn2148-029X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.11611/yead.574654
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZek16RTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10396
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the academic work done on private label brands in Turkey. Based on the academic publications database and a Google-based study with no time constraints, 29 research have been analyzed. The studies were discussed in such a way that the approach of the companies to the private label brand concept, the approach of the consumers to the private label brands, the sectors where the private label brands were handled and the gaps in the relevant field were determined. At the end of the study, important findings in the relevant field were stated and it clearly shows the issues that may be important for future studies.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'de özel marka markalarla ilgili yapılan akademik çalışmaların incelenmesidir. Akademik veritabanlarına ve Google veritabanında zaman kısıtlaması belirtilmeden 29 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmalar, şirketlerin özel marka konseptine yaklaşımı, tüketicilerin özel markalara yaklaşımı, özel markaların kullanıldığı sektörler ve ilgili alandaki boşlukların belirleneceği şekilde tartışılmıştır. Çalışmanın sonunda, ilgili alandaki önemli bulgular belirtilmiş ve gelecekteki çalışmalar için önemli olabilecek hususlar gösterilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.11611/yead.574654
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleA Review of Turkish Research on Private Label Brand'sen_US
dc.title.alternativeÖzel Markalar Üzerıne Yapılmış Türk Literatüründeki Çalışmaların İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage218en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.institutionauthorHabiboğlu, Özge
dc.institutionauthorÖzhan, Şeniz
dc.institutionauthorTalih Akkaya, Duygu
dc.identifier.trdizinidTkRZek16RTNOdz09en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record