Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHabiboğlu, Özge
dc.contributor.authorPirtini, Serdar
dc.date.accessioned2022-05-11T14:46:55Z
dc.date.available2022-05-11T14:46:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26468/trakyasobed.824009
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRreU16STJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10393
dc.description.abstractThe study aims to analyze the success of the social media performance goals of the firms using the technology-organization-environment model. For this purpose, the social media goals of the firms are analyzed through determined sub-dimensions of the TOE framework, and the differences in achieving these goals within different target markets are listed. 117 firms are selected with convenience sampling. Correlation and difference analysis applied to the data obtained through the online survey. The results show that social media performance goals are positively influenced by technology adoption dimensions. Specifically, the social media performance is the most affected dimension. Also, success in attaining social media performance goals differ according to the target markets the firms operate in.en_US
dc.description.abstractÇalışma işletmelerin sosyal medya performans hedeflerine ulaşmalarının teknoloji organizasyon-çevre modeli boyutları ile ilişkisinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla firmaların sosyal medya hedefleri, TOÇ modelinin belirlenen alt boyutlar ile olan ilişkisi incelenmiş ve farklı hedef pazarlara göre hedeflere ulaşmadaki ayrım ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Kolayda örneklem yöntemi ile 117 işletme üzerinde analiz yapılmıştır. Çevrimiçi anket ile elde edilen verilere korelasyon ve farklılık testleri uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre teknoloji benimseme boyutlarının organizasyonel sosyal medya performansı hedefleri ile pozitif yönde ilişkili olduğu görülmüştür. Özellikle sosyal medya performansi en fazla pozitif ilişkili olan boyut olmuştur. Ayrıca işletmelerin faaliyet gösterdikleri hedef pazara göre de organizasyonel sosyal medya performans hedeflerine ulaşmalarında farklılık görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.26468/trakyasobed.824009
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleA Research on the Relationship of Firms' Social Media Performance Goals with Technology-Organization Environment Frameworken_US
dc.title.alternativeİşletmelerin Sosyal Medya Performans Hedeflerinin Teknoloji-Organizasyon-Çevre Modeli İle İlişkisi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage393en_US
dc.identifier.endpage406en_US
dc.institutionauthorHabiboğlu, Özge
dc.identifier.trdizinidTkRreU16STJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster