Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltuğ, Nevin
dc.contributor.authorÖzhan, Şeniz
dc.date.accessioned2022-05-11T14:46:54Z
dc.date.available2022-05-11T14:46:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNMU5EQTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10392
dc.description.abstractİnternetin gelişmesiyle birlikte, giderek artan sayıda tüketici internet üzerinden çeşitli ürün veya hizmetler hakkında bilgi toplamakta ve satın almaktadır. Online alışveriş fiziksel alışveriş faaliyetleri yapmayı gerektirmemesi, mesafe ve zaman engelini ortadan kaldırması vb. nedenlerle tüketiciler tarafından faydalı; bunun yanında güvenlik ve gizlilik vb. açılardan da riskli bulunmaktadır. Bu çerçevede araştırmanın amacı, internet üzerinden gerçekleştirilen online satın alma davranışı ile öğretim elemanlarının bu satın alma davranışına yönelik risk ve fayda algılamaları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve incelenmesidir. Çalışma sonucunda, online alışveriş sıklığı ve online alışverişte yapılan harcama tutarının risk ve fayda algılamaları üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, online alışveriş yapmayan katılımcıların online alışveriş yapan katılımcılara göre online alışverişi daha riskli olarak algıladığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractWith the development of the Internet; a growing number of consumers collects information about a variety of goods or services, and purchases over the internet Online shopping is useful on aspects of removing physical shopping activities, distance and time but in addition, there are risks such as security and privacy. In this context, the aim of the research is to determine and analyze online buying behavior over the internet and the relationship between risk and benefit perceptions of teaching staffs' buying behavior. As a result of the research, it is displayed that the frequency of online shopping and amount of online shopping spending have an effect on risk and benefit perceptions. Also participants who don't shop online, perceive online shopping more risky than participants who shop online.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTrakya bölgesi'ndeki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının online alışverişten algıladıkları risk ve fayda üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA study among academic staff at universities in the region of thrace on perceived risks and benefits of online shoppingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÖNERİen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage10en_US
dc.institutionauthorÖzhan, Şeniz
dc.identifier.trdizinidTVRNMU5EQTFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster