Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHabiboğlu, Özge
dc.contributor.authorÖztek, Mehmet Yaman
dc.contributor.authorPirtini, Serdar
dc.date.accessioned2022-05-11T14:46:53Z
dc.date.available2022-05-11T14:46:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-8082
dc.identifier.issn2651-5393
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14514/BYK.m.26515393.2020.8/2.396-413
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFNU5qRXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10388
dc.description.abstractThe purpose of the study is to investigatehow the Technology-Organization-Environment(TOE) framework is usedin social sciences and to discuss how it can be used especially in the field of marketingmanagement. Within the scope of the research,literature review is conducted and relevant studies are selected.Content analysis is applied to selectedstudies. The literature review isconducted without any timelimitation and only articles in social sciences areselected as restrictions. According to limited available resources, 33 studies deemed appropriate within the scope. The studies areevaluated and grouped according to; subjects, the sub-variables of the main context of the TOE model, sample, data collection, analysis method and research method.Results showed that, TOE framework ismostly used in social media and e-business adoption. When sub-contexts of the modelare analyzed, the most used variables are; relative advantage and compatibility in the technological context,firm size and top management support in organizational context, competitive pressure in environmentalcontext.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, sosyal bilimlerde Teknoloji-Organizasyon-Çevre (TOÇ) modelinin nasıl kullanıldığını incelemekve özellikle pazarlama yönetimi alanında nasıl kullanılabileceğini tartışmaktır. Araştırma kapsamında literatür taraması yapılmış ve amaca yönelik olarak bazı çalışmalar tespit edilmiştir.Ulaşılan çalışmalar içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma kapsamında yıl sınırlaması olmadan veri tabanları üzerinden literatür taraması yapılmış, kısıt olarak sadece sosyal bilimler alanında yer alan makaleler seçilmiştir. Ulaşılabilenkaynaklar incelendiğinde içerik analizi kapsamında uygun bulunan 33 çalışmaya yer verilmiştir. Elde edilen çalışmalar;konular, TOÇ modeli ana bağlamlarının alt değişkenleri, örneklem, örneklem toplama yöntemleri, analiz yöntemi ve araştırma yöntemi açısından değerlendirilip gruplandırılmıştır.Analiz sonuçları, TOÇ modelininen çok sosyal medyanın ve e-ticaretin benimsenmesinde kullanıldığını göstermiştir. Modelalt bağlamları açısından incelendiğinde, araştırmacılar tarafından en çok kullanılan değişkenler; teknolojik bağlamda göreceli üstünlük ve uyumluluk; organizasyonel bağlamda firma büyüklüğü ve üst yönetim desteği, çevresel bağlamda rekabet baskısı olmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.14514/BYK.m.26515393.2020.8/2.396-413
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleStudy of Toe Framework with Content Analysis in the Use of Marketing Managementen_US
dc.title.alternativePazarlama Yönetiminde Kullanımı Açısından Toç Modelinin İçerik Analiziyle İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBeykoz Akademi Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage396en_US
dc.identifier.endpage413en_US
dc.institutionauthorHabiboğlu, Özge
dc.identifier.trdizinidTkRFNU5qRXlNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster