Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzhan, Şeniz
dc.contributor.authorTalih Akkaya, Duygu
dc.date.accessioned2022-05-11T14:46:53Z
dc.date.available2022-05-11T14:46:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd01USTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10387
dc.description.abstractSon yıllarda küresel tüketimin yaygınlaşmasına paralel olarak rasyonel olmayan tüketici davranışlarında artış gözlenmektedir. Bu davranışlardan biri olan ve alışveriş bağımlılığı olarak bilinen kompülsif satın alma, kısaca, bireyin satın alma dürtüsünü kontrol edememesi olarak tanımlanabilir. Bu çalışma, kompülsif satın almayı etkileyen bağımsız değişken olarak kişilik özelliklerini ele almaktadır. Kişilik özelliklerinin kompülsif satın alma eğilimini etkileyip etkilemediğinin belirlenmesi çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Kişilik özelliklerinin ölçülmesiyle ilgili pek çok teori mevcut olmasına rağmen, son yıllarda en ünlü ve en yaygın kullanılan yaklaşım dışa dönüklük, uyumluluk, sorumluluk, nevrotiklik ve deneyimlere açıklık boyutları tarafından tanımlanan beş faktör modelidir. Araştırma için gerekli veriler, anket formu kullanılarak Yalova Üniversitesi’nde görev yapan akademik ve idari personelden toplanmış ve analiz edilmiştir. Araştırma bulguları dışa dönüklük, sorumluluk ve nevrotikliğin kompülsif satın alma davranışını etkilediğini, uyumluluk ve deneyimlere açıklığın etkilemediğini ortaya çıkarmıştır. Bu araştırma, gelişmekte olan bir ülke tüketicileri üzerinde yoğunlaştığından, literatüre katkıda bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn recent years an increase in irrational consumer behaviours has been observed in parallel with the spread of global consumption. Compulsive buying, one of these behaviours and known as shopaholism, can be defined as an individual’s not being able to control the motive to buy. This study deals with personality traits as an independent variable, which affects compulsive buying. Determining whether personality traits affect the compulsive purchasing tendency constitutes the main purpose of the study. Although there are a lot of theories about the measurement of personality traits, the most famous and the most widely-used approach is the Five Factor Model, which is defined by openness to experience, extraversion, conscientiousness, agreeableness, and neuroticism. The data needed for the research were gathered and analyzed from the academic and administrative staff working in Yalova University through survey form. The findings showed that extraversion, conscientiousness, and neuroticism affect compulsive buying behaviour while openness to experience and agreeableness do not affect this behaviour. This study contributes to the literature as it focuses on the consumers of a developing country.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKişilik Özelliklerinin Kompülsif Satın Alma Eğilimi Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of Personality Traits on Compulsive Purchasing Tendencyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.institutionauthorÖzhan, Şeniz
dc.identifier.trdizinidTXpBd01USTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster