Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Nuri
dc.date.accessioned2017-05-15T11:46:45Z
dc.date.available2017-05-15T11:46:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1036
dc.description.abstractİnternet kullanımının son yıllarda büyük bir hızla artması ve yaygınlaşması, fiziki alanda bulunan tüm bilgilerin bu ortama da taşınması, küçük büyük tüm şirketlerin internet sayfalarının bulunması ve internet aracılığı ile gerçekleştirilen iletişimin artması tüm alanlarda olduğu gibi insan kaynakları alanında da etkilerini göstermektedir. Gerek işe alım sürecinin internet üzerinden gerçekleştirilmeye başlaması, sürecin bu yolla ilerletilmesi ve gerekse de insan kaynakları ile ilgili politikaların ve uygulamaların potansiyel çalışanlara duyurulması sebebiyle şirketlerin internet sayfalarının görünümü ve içerdiği bilgiler potansiyel çalışan adayları ve müşteriler üzerindeki etkisi ve imajı düşünüldüğünde günden güne önem kazanmaktadır. Bu nedenle internet sayfalarının ne kadar veri içerdiği, bu sayfaların ne kadar etkin kullanıldığı ve en önemlisi bu içerik yeterli olup olmadığı da önemli bir konu olmaktadır. Bu tez çalışmasında, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin web sitelerinde insan kaynakları yönetimi sayfalarının hangi amaca yönelik olarak hazırlandığı ve kullanıldığı, bu sayfaların neleri içerdiği üzerine analizler yapılmıştır. Çalışmamızda Türkiye Fortune 500 listesindeki şirketlerin (ulusal ve de yurtdışı merkezli) internet sayfalarının biçimsel ve içerik özellikleri değerlendirilmiş ve sayfalarında hangi insan kaynakları fonksiyonlarına yer verildiği araştırılmış, varolan bu içerik ile ilgili olarak şirketlerin mevcut durumu tespit edilmiş, yeterlilikleri ve geliştirilmesi gerekenler ile ilgili olarak açıklama ve önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca çalışmamızda yine Fortune 200 listesindeki şirketlerin web sitelerinin içerik özellikleri açısından nasıl bir dağılım gösterdiklerini görebilmek için kümeleme analizi yapılmıştır. Son olarak ise nasıl bir insan kaynakları yönetimi iletişimi olduğunu anlamak için insan kaynakları politikaları içerik analizi gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİNSAN KAYNAKLARIen_US
dc.subjectWEB İÇERİK ANALİZİen_US
dc.subjectİK STRATEJİSİen_US
dc.subjectİŞVEREN MARKASIen_US
dc.subjectSÜRDÜRÜLEBİLİRLİKen_US
dc.subjectHUMAN RESOURCESen_US
dc.subjectWEB CONTENT ANALYSISen_US
dc.subjectHR STRATEGYen_US
dc.subjectSUSTAINABILITYen_US
dc.titleİnsan kaynakları yönetiminin görünen yüzü: Fortune 500 İşletmeleri web içerik analizien_US
dc.title.alternativeFacade of human resources management: Content analysis for Fortune 500 Companies' websitesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma İktisadı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster