Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalta Peltekoğlu, Filiz
dc.contributor.authorDemir Askeroğlu, Emel
dc.date.accessioned2022-05-11T14:46:45Z
dc.date.available2022-05-11T14:46:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBMU56QXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10360
dc.description.abstractDijitalleşme sonucu ortaya çıkan yeni iletişim kanalları Halkla İlişkiler uygulamaları açısından hedef kitleye ulaşabilmek için yeni bir alternatif oluşturmuş, internet kullanımının hızla yaygınlaşması sonucunda ise markalar yeni iletişim ortamı bağlamında yeni arayışlara girmiştir. İnsanların kişisel deneyimlerini başkalarına anlatmak ya da başkalarının deneyimlerinden yararlanmak isteği içerisinde olmaları WOM’un halkla ilişkiler ve/veya iletişim stratejilerine dâhil edilmesine neden olmuş, markalar için ise bir pazarlama iletişimi biçimi haline gelmesine zemin hazırlamıştır.Türkiye’de 253 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilen bu araştırmanın amacı sosyal medya fenomenlerinin Dijital Halkla İlişkiler bağlamında marka elçisi olarak rolünü anlamaya yöneliktir. Çalışmada kalitatif ve kantitatif yöntemler kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında sosyal medyanın, marka farkındalığı yaratılmasında özellikle genç nüfus açısından önemli bir işleve sahip olduğu ve markaların Halkla İlişkiler stratejileri içerisinde etkili bir platform olarak değerlendirilmesi gerektiği, fenomenlerin ise WOM’a katkı sağlayacağı, görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe new communication channels that emerged as a result of digitalization have created a new alternative way to reach the target audience in terms of Public Relations. As a result of the widespread use of the internet, brands now search for new communication channels. The fact that people have always been willing to tell their personal experiences to one another and have taken advantage of the experiences of others has led to the inclusion of Word-of-Mouth (WOM) in Public Relations and communication strategies. This study of 253 Turkish university students aims to understand the role of social media influencers as brand ambassadors in the digital communication process. Quantitative and qualitative methods were employed in thisresearch. Based on the findings, this article argues that social media has considerable influence in generating brand awareness especially with younger generations, and thus should be valued as an efficient platform in brands’ Public Relations strategies.It was also concluded that influencers foster e-WOM(electronic word-of-mouth).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDijital Halkla İlişkiler: Fenomenler Dijital Marka Elçisi Olabilir Mi?en_US
dc.title.alternativeDigital Public Relations: Can Influencers Be Brand Ambassadorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSelçuk İletişimen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çerkezköy Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1044en_US
dc.identifier.endpage1067en_US
dc.institutionauthorDemir Askeroğlu, Emel
dc.identifier.trdizinidTkRBMU56QXpNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster