Bölüm "Fakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü" için listeleme
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
-
Asya'nın İki Ucundan Görüşler: Türkiye-Japonya Algısı
(2017)Türkiye'de Japonya hakkında bilgi ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Son yıllarda bu konuda yazılan kitap ve akademik çalışmalar artış göstermektedir. Buna rağmen, Japon toplumu ve kültürü, ülke durumuna yönelik bilgilerin ... -
FACILITATION POTENTIAL OF THE MNEMONICS FOR THE TEACHING OF JAPANESE VOCABULARY TO TURKISH SPEAKER
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2014)Yabancı dil kelime öğrenimi/öğretiminde bellek tekniklerinin sistematik kullanımı önemli yer tutmaktadır. Anımsatıcılar bu stratejinin etkin ürünleridir. Bu bellek yardımcılarını üretmeyi öğrenmenin önemli bir yönü ... -
Japon Kültürü İçeriklerine Erişimde Google Arama Sorgu Becerileri
(2022)Birbiriyle ilintili unsurlar oldukları için bir dili öğrenme ile o dilin kültürünü öğrenme arasında bağlantılar vardır. Öğrenilen dilin kültürünü öğrenme için yardımcı olan kaynaklar açısından çeşitlilik, tercih edilen bir ... -
Japon Toplumunda Şükran Olgusu: Dil ve Kültür Bağlamında Bir İnceleme
(2019)Pozitif psikoloji yaklaşımının etkisiyle son yıllarda ‘şükran’ olgusu üzerine yapılanaraştırmaların sayısında artış görülmektedir. Pozitif psikoloji, bireyin olumlu yönleriniortaya çıkarma ve destekleme yoluyla günlük ... -
Momotaro Masalı Örnekleminde Japon Kültüründe Kolektif Bilinçdışı Unsurlar
(2021)Halk edebiyatı üretimlerinden olan anonim türler, kültürel kodları nesilden nesile aktararak dilin ve edebiyatın temellerini şekillendirmiştir. Anonim türlerden biri olarak değer gören masal ise hem işlevleri bakımından ... -
Süsleme Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine
(2018)Akıllı telefon ve bilgisayarın yaygınlaştığı günümüzde yazılı mesajlaşmalar günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Bumesajlaşmalarda göndericin hissiyatını doğru bir şekilde alıcıya iletebilmesi için emoji ... -
Türk Üniversite öğrencilerinin ''Japonca'' kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi: Namık Kemal Üniversitesi örneği
(2014)Bu çalışma, Türk üniversite öğrencilerinin Japonca kavramına ilişkin sahip ol- dukları algıların, metaforlar yardımıyla ortaya çıkarılmasını amaçlamıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’deki Namık Kemal Üniversitesi ... -
Türk Üniversite Öğrencilerinin Duygu Aktarım Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine
(Namık Kemal Üniversitesi, 2018)Bir iletişim biçimi olarak yazılı mesajlaşma, akıllı telefonların yaygınlık kazanmasına bağlı olarak günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Sözlü mesajlarda duygu aktarımını kolaylaştıran etkenlerden ses tonu, ... -
Türk Üniversite Öğrencilerinin Emoji Algısı
(Namık Kemal Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Türk üniversite öğrencilerin emoji (pictogram) algısını ortaya çıkarmaktır. Japonca resim anlamına gelen e ile harf anlamına gelen moji kelimesinin birleşiminden meydana gelen emoji kelimesi; yazılı ...