Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktürk, Hamit
dc.contributor.authorTuğrul, Talip
dc.date.accessioned2022-05-11T14:34:33Z
dc.date.available2022-05-11T14:34:33Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1306-8253
dc.identifier.issn2147-9895
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRneU9Ea3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7960
dc.description.abstractGeleneksel Aleviliğin kaynaklarında ahlaki esasları vurgulayan, şeyh-mürit ilişkini düzenleyen, mürşidin özelliklerini belirten, talibin vazifelerini sayan bölümlere sıkça rastlamaktayız. Örneğin Alevi kaynaklarının en önemlisi Cafer-i Sadık Buyruğunda şöyle bir pasaj bulunmaktadır: Bir talibin p iri ırak olup, eli ermese o vekâleten gay rıdan el tuta, görüle. Her kaç seneden sonra p iri gelirse y ine p irine ikrar etmek erkândır. Zira eğer atasının p irini inkâr ederse münkir olur. Mizanı bozmuş olur Bu ve benzeri ifadelere Alevi Bektaşi kaynaklarında fazlasıyla rastlamak mümkündür. Zira bu metinlerin muhtevasının geneli ve ana teması insan eğitimidir. Alevi Bektaşi metinlerinde bu hususun ön plana çıkması; Aleviliğin, gelişim dönemini Vefaîlik, Yesevîlik, Haydarîlik ve Kalenderilik gibi tarikatların havzasında gerçekleştirmiş tasavvufî bir yapı olmasıyla açıklanabilir. Alevi Bektaşi geleneğini oluşturan temel klasikler ele alındığında Alevi Bektaşi birey için içsel, yatay ve dikey olmak üzere üçlü bir model kurulduğu ve yol a giren taliplerin bu üç boyutlu eğitim sistemiyle eğitilmeye çalışıldığı görülür. Biz bu araştırmada genel olarak metin analizi metodunu kul- lanarak Buyruk, Erkânnâme, Makâlat, Fatiha Tefsiri, Şerh-i Besmele ve benzeri Alevi Bektaşi kaynaklarında bu meseleyi tespit etmeye çalışacağız.en_US
dc.description.abstractWe often encounter the chapters that organize the sheikh s relationship with their followers in sources of traditional Alewism. For example, there is in one of the classic Alewi s works Buyruk a passage: If Talip s Pir is away him, he must be connected to someone else as a proxy. Aft er many y ears if his Pir comes back he would have to swear allegiance to him. If he denies his ancestor s Pir, he becomes a disbeliever. He would have upset the balance It is possible to come across such statements in classical works. The main theme of this text is the education of people. The cause of the prominence of these issues in the Alewi Bektashi texts is that it has a mystical structure such as Vefailik, Haydarilik, Yesevilik, Kalenderilik. When is analyzed the basic classical Alewish Bektashi s texts, it is seen that the three recommended ways for the training of individuals. Those are internal, horizontal and vertical models. And it is seen that Talips who come the path were educated with this three-dimensional training system. In our research we will use in general text analysis methods. So we will try to identify this issue in Alewi s Works as Buyruks, Erkanname, Makalat, Fatiha Commetary, Besmele Commentary.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.titleAlevi Bektaşi Kaynaklarında İnsan Yetiştirme Modelien_US
dc.title.alternativeThe Model Of Mass Education in Alevi-Bektashi S Sourcesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTürk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue72en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage225en_US
dc.institutionauthorAktürk, Hamit
dc.identifier.trdizinidTVRneU9Ea3pNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster