Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkır, Ramazan
dc.date.accessioned2022-05-11T14:34:32Z
dc.date.available2022-05-11T14:34:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2619-9130
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVNU5qY3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7945
dc.description.abstractİslam’daki manevi hayatın ve ahlaki değerlerin ismi olan tasavvuf, İslâmdüşünce tarihinde önemli bir yere sahiptir. Yerel ve evrensel birçok unsuruiçinde barındıran bu akım, dinin maneviyat boyutunu ön olanda tutar. İslamtoplumu, ruhi ve manevi değerlerin birçoğunu tasavvufa ve onun kurumsalifadesi olan tarikatlara borçlu olduğu görülmektedir. Tasavvufun en önemliözelliklerinde birisi, bireyin gündelik hayatının akışına müdahil olmasıdır.Dinin bireyin dünyasına nüfuzu anlamına gelen dindarlık ise bireyin günlükdünyasının duygusal yönlerinde sûfizmin etkisiyle güçlü değişiklikler meydana getirmektedir. Bununla beraber tasavvuf, bireysel dinginliğin yanı sıratoplumsal alanda kendini gerçekleştiren bir maneviyat hareketi olma özelliğitaşır. Bu çalışmanın amacı, kendini dindar olarak tanımlayan öğrencilerindine tasavvufa, tarikatlara ve rabıta olgusuna bakışını sosyolojik olarak analizetmektir. Bundan dolayı, kendini dindar olarak tanımlayan bireylerin tasavvuf, tarikat ve rabıta olgularına yaklaşımlarına odaklanılmıştır. Bu çalışmanıntemel tezi hem tasavvufun bireyin hayatını değiştirdiği hem de bazı olumsuzluklarına rağmen dindar öğrencilerin tasavvufa olumlu yaklaştıklarıdır. Tasavvuf, bireyin dünyasında dinin derinleşmesine katkı sunmaktadır. Nitelverilere dayanarak yapılan, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde okuyan ve kendini dindar olarak tanımlayan öğrencilerle gerçekleştirilen mülakat verilerinin analizine dayanan bu makale, tasavvufun gündelik hayat içindeki varlığını tartışmayı amaçlamaktadır. İki ana bölümdenoluşan bu makalenin ilk bölümünde toplumsal bir aktör olarak tasavvuf ileberaber gündelik hayatın sosyolojisine, ikinci bölümde de Tekirdağ NamıkKemal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi dördüncü sınıfta okuyan dindar öğrencilerle yapılan mülakat verilerine odaklanılmıştır. Sonuç bölümünde ise tasavvuf, tarikat, rabıta ile beraber tasavvufi yaşamın gündelik hayata etkisi değerlendirilmiştir. Sonuç olarak yerel ve evrensel unsurları içinde barındıran tasavvuf, hem dinin etkisini artırarak bireyin dindarlaşmasına hem de ahlaklıbir toplumun oluşmasına katkı sunmaktadır. Tasavvuf kökenli dini gruplarınbazı ritüellerine karşı çıkmakla beraber tasavvuf olgusuna olumlu yaklaşanöğrencilere göre tasavvufun bireyin gündelik hayatında sağlamış olduğu temel katkı, dinin pratik ve ritüel boyutunu da içeren ahlak alanındadır. Bundan dolayı tasavvuf, ahlaki eylemler üzerinden toplumsal ve bireysel hayata etki etmekte ve bireyin eylem dünyasını biçimlendirmektedir. Bu bağlamdaöğrencilerin nazarında tasavvuf merkezli dini grupların etkili ve meşru olmalarının sebebi, ahlakın merkezde olduğu bir dinselliği görünür kılmalarıdır.Bunun yanı sıra hem eğitim-öğretim sistemi hem de İlahiyat fakültelerindekieğitim, sadece öğretimi esas aldığı ve pratiği dışarıda bıraktığı için eleştirilmektedir. Bu bağlamda bilgi ile eylemi harmanlayan yeni bir eğitim anlayışına olan ihtiyacın varlığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractSufism, the name of spiritual life and moral values in Islam, has a very important place in the history of Islamic thought. This movement, which contains many local and universal elements, represents the spiritual dimension of religion. Islamic society seems to owe many of its spiritual and spiritual values to sufism and its sectarian orders. One of the most important features of Sufism is that it can interfere with the flow of the individual's daily life. Religious, which means the permeation of religion into the world of the individual, creates powerful changes in the emotional aspect of the individual's daily world with the effect of Sufism. The aim of this study is to analyze sociological view of students who define themselves as religious to Sufism, sects and Rabita. Therefore, it is focused on the approaches of individuals who define themselves as religious to the phenomena of Sufism, Sect and Rabita. The main thesis of this study is that Sufism changed the life of the individual and that despite the negativities, religious students approached Sufism positively. Sufism contributes to the deepening of religion in the world of the individual. This article, which is based on qualitative data and based on the analysis of interview data conducted with religious students studying at the Faculty of Theology of Tekirdağ Namık Kemal University, aims to discuss the existence of Sufism in daily life. The first part of this article, which consists of two main sections, focuses on the sociology of daily life with sufism as a social actor, and the second part focuses on the interviews with religious students studying in the fourth year of the Faculty of Theology at Tekirdağ Namık Kemal University. In the conclusion part, the effect of sufism on daily life was evaluated. According to the students who define themselves as religious, Sufism, which includes local and universal elements, contributes both to the religiousness of the individual by increasing the influence of religion and to the formation of a moral society. Moreover, according to the students who object to some rituals of Sufism-based religious groups, who approach the concept of Sufism positively, the main contribution of Sufism in the daily life of the individual is in the field of morality, including the practical and ritual dimension of religion. Therefore, Sufism influences social and individual life through moral actions and shapes the individual's world of action. In this context, the reason why Sufism-centered religious groups are effective and legitimate in the eyes of the students is that they make a religion where morality is central. In addition to this, both the education system and the education in theology faculties are criticized only because it is based on education and excludes the practice. In this context, the need for a new understanding of education that blends knowledge and action has emerged.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Tasavvuf, Tarikat ve Rabıta Olgusuna Bakışı: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneğien_US
dc.title.alternativeUniversity Students' Perspectives on Sufism, Order and Rabita: the Example the Faculty of Theology at Tekirdağ Namık Kemal Universityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online)en_US
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1273en_US
dc.identifier.endpage1298en_US
dc.institutionauthorAkkır, Ramazan
dc.identifier.trdizinidTXpVNU5qY3hNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster