Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Konur Alp
dc.date.accessioned2022-05-11T14:33:45Z
dc.date.available2022-05-11T14:33:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1304-4796
dc.identifier.issn2146-2844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18026/cbayarsos.584303
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFM05UazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7894
dc.description.abstractÖzelleştirme bilinen anlamlandırması ile piyasa ekonomisinin yaratılabilmesi için kullanılan bir araç niteliğindedir. Devletin hizmet sunmakla yükümlü olduğu birtakım alanlarda özel girişimlerin faaliyet göstermesi özelleştirmenin ruhunu oluşturmaktadır. Bu sayede devlet asli görevlerine daha fazla zaman ayırabilmekte, sermayenin yerel seviyeye yayılmasına imkân tanınmakta ve etkisiz bir halde bekleyen taşınır veya taşınmaz mallar değerlendirilebilmektedir. Özelleştirmenin iktisadi boyutunun yanında yerelleşmeye sağladığı katkıları ise ayrı bir bağlamda değerlendirilmesi gerekmektedir. Belediyelerin temel amacı yerel halka yerel nitelik taşıyan kamu hizmetlerini sunmaktır. Bunun için kendi öz gelirleri olmakla birlikte, ihtiyaç duydukları durumda merkezi yönetimden borçlanma yöntemi ile kaynak temin elde edebilmektedirler. Bu çalışmada özelleştirmenin yalnızca iktisadi boyutuna değinilmemiş, yerelleşme ile bütünleştirilerek bir yerel yönetim birimi olan belediyenin niteliksel değişimine ışık tutulmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda belediyelerin şirketleşmesi üzerine kurgusal bir analiz yapılmıştır. Bu çalışmadan beklenen nihai sonuç ise özelleştirmenin yerelleştirici boyutunun şirketleşen belediye örneği üzerinden açıklığa kavuşturulmasıdır. Böylece özelleştirmenin, gerçekte, bir yerelleşme aracı olduğunun vurgusu yapılmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractPrivatization is a means used to create the market economy with its conventional meaning. It is the spirit of privatization that private enterprises operate in a number of areas where the state is obliged to provide services. On this basis, the state can allocate more time to its primary tasks, allow the capital to spread to the local level, and evaluate the movable or immovable assets that are waiting in an ineffective state. In addition to the economic dimension of the privatization, contributions to localization need to be evaluated in a separate context. The main objective of the municipalities is to provide local services to the local community. They can obtain funding from the central government with borrowing method they need, along with their own incomes. In this study, it was tried to shed light on the qualitative change of the municipality, which is a local government unit, integrated with localization and not only the economic dimension of privatization. In this context, a fictitious analysis has been made on the corporation of the municipalities. The final result expected from this study is the clarification of the localizing dimension of privatization through the example of the municipalized municipality. Thus, it has been tried to be emphasized that privatization is, in fact, a means of localization.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.18026/cbayarsos.584303
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.titleBelediye Hizmetlerinin Özelleştirilmesi: Şirketleşen Belediye Uygulamasıen_US
dc.title.alternativePrivatization Of Municipal Services: Incorporation Of Municipal Implementationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.institutionauthorDemir, Konur Alp
dc.identifier.trdizinidTXpFM05UazJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster