Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkuş, Yasin
dc.contributor.authorMenteş, Süleyman Ahmet
dc.date.accessioned2022-05-11T14:33:35Z
dc.date.available2022-05-11T14:33:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17336/igusbd.405820
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJMk1EYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7813
dc.description.abstractOsmanlı İmparatorluğu klasik döneminde girişimcilik, işletme bilimi bakışaçısıyla yeterince incelenmemiştir. Hatta birçok eserde ya yok sayılmış ya dagayrimüslimlerin tekelinde olduğu iddia edilmiştir. Bu çalışma Osmanlı’nın klasikdönemindeki Müslüman tacirlerin girişimcilik konusunda gayet aktif olduğunu vegirişimcilik ortamının birçok Avrupa devletine kıyasla daha esnek olduğunubelirtmektedir. Osmanlı İmparatorluğu’nda sosyal refah sağlamanın adaletin bir boyutuolarak görülmüş ve tüm iktisadi kararların bu amaçla alınmıştır. Bu yaklaşım hemOsmanlı’nın girişimcilik kültürü ve uygulamaları açısından belirleyici bir role sahiptirhem de Osmanlı'nın klasik dönemindeki üstün iş ahlakı ve gelişmiş sosyal sorumlulukanlayışını açıklamaktadır.en_US
dc.description.abstractEntrepreneurship in Ottoman Empire's classical period is not adequately studied from a Business Science perspective. Even in many works, it was ignored or it was the monopoly of non-Muslims. This study states that in the classical period of the Ottoman era Muslim merchants were very active in entrepreneurship and the entrepreneurial environment was more flexible than many European states. Social welfare in the Ottoman Empire was seen as a dimension of justice and all economic decisions were taken for this purpose. This approach has a decisive role not only in the Ottoman entrepreneurship culture and practices but also explains the advanced business ethics and advanced social responsibility practices of the Ottomans classical period.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.17336/igusbd.405820
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleOsmanlı İmparatorluğu'nda Girişimcilik: Klasik Dönem Üzerine Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeEntrepreneurship in the Ottoman Empire: a Study on Classical Perioden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage169en_US
dc.identifier.endpage186en_US
dc.institutionauthorAkkuş, Yasin
dc.institutionauthorMenteş, Süleyman Ahmet
dc.identifier.trdizinidTXpJMk1EYzFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster