Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Aykut Hamit
dc.date.accessioned2022-05-11T14:33:34Z
dc.date.available2022-05-11T14:33:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-6739
dc.identifier.issn1308-6979
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFME5EWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7810
dc.description.abstractSon yıllardaki bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, İnternet’in yoğun olarak günlük hayatımıza girmesine yol açmış ve tüketicilerin alışveriş anlayışlarını önemli ölçüde değişmiştir. Bireyler İnternet üzerinden alışveriş yapma davranışlarında çok önemli farklılıklar göstermektedir. Tüketicilerin İnternet üzerinden alışveriş yapma veya yapmama tercihlerinin altında yatan psikolojik ve bilişsel nedenler hakkında daha fazla ve detaylı bilgi sahibi olmak, firmaların bu konuda uyguladıkları stratejilerini daha etkin ve doğru belirlemesine önemli katkılar yapacaktır. Bu çalışmada, sosyo - psikoloji literatüründe yaygın olarak kullanılan Planlı Davranış Teorisi (TPB), Yapısal Eşitlik Modeli (SEM) kullanılarak tüketici davranışını tahmin etmek için test edilmiştir. Ampirik sonuçlar kuvvetli bir şekilde teorik modeli desteklemiştir.en_US
dc.description.abstractIn the recent years, because of the developments in Information and Communication Technologies (ICTs), Internet has penetrated significantly to our daily lives and caused important changes in customers’ shopping behaviors. Individuals widely differ in their behaviors of online shopping. To know more and to have detailed information on psychological and cognitive factors of customers’ online shopping behavior or reasons of them not shopping online, would reveal valuable insights to firms in forming their corporate Internet strategies. In this study, Theory of Planned Behavior (TPB), widely used in socio - psychology literature, is tested with Structural Equation Modeling (SEM) technique to determine customers’ online shopping behaviors. Empirical results revealed very significant support to the underlying theoretical model.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleİnternet alışverişi tüketici davranışını belirleyen etmenler: Planlı davranış teorisi (TPB) ile ampirik bir testen_US
dc.title.alternativeDeterminations of customers' internet shopping behavior: Empirical test with the theory of planned behavior (TPB)en_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.ispartofDoğuş Üniversitesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage128en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.institutionauthorTuran, Aykut Hamit
dc.identifier.trdizinidTVRFME5EWTRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster