Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuygun, Adnan
dc.contributor.authorMenteş, Süleyman Ahmet
dc.date.accessioned2022-05-11T14:33:34Z
dc.date.available2022-05-11T14:33:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBeU16STBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7809
dc.description.abstractPerakendecilik Alışveriş Merkezlerinin (AVM) yaygınlaşması ile birlikte her geçen gün büyüyen bir sektör haline gelmek tedir. Bu çalışmanın temel amacı, perakende sektöründe kurumsal itibar ve hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerine etkilerini ortaya koymak için bir model geliştirmek ve test etmektir. Kurumsal itibarı ölçmek için RepTrak ölçeği, perakende hizmet kalitesini ölçmek için ise perakende hizmet kalitesi ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre kurumsal itibarın müşteri menuniyeti üzerine etkisinin olmadığı bulunmuştur. Perakende hizmet kalitesini temsil eden faktörlerden fiziksel görünüm ve materyaller ile iletişim ve problem çözmenin müşteri memnuniyeti üzerine etkileri olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kurumsal itibar ile perakende hizmet kalitesi arasındaki ilişki incelendiğinde, aralarında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çerçevede geleceğe yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractRetailing, with the growing number of Shopping Malls, is a booming sector. The main purpose of this study is to develop and test a model to reveal the influence of corporate reputation and service quality on customer satisfaction in retail sector. The study employs RepTrak scale to measure the corporate reputation and retail service quality scale (RSQS) to measure the retail service quality. The results reveal that corporate reputation has no effect on customer satisfaction. Physical appearance and materials, communication and problem solving that factors of retail service quality, are proved to have an effect on customer satisfaction. Moreover, the results exhibit that there ise a significant and positive relationsihip between corporate reputation and retail service quality. The study also mak es recomandations and suggestions for further researchs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleKurumsal İtibar ve Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkileri: İstanbul'da Alışveriş Merkezlerinde Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Impacts Of Corporate Reputation and Service Quality on Customer Satisfaction: a Research At Shopping Malls in Istanbulen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.institutionauthorMenteş, Süleyman Ahmet
dc.identifier.trdizinidTWpBeU16STBOQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster