Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçınkaya Koyuncu, Jülide
dc.contributor.authorYılmaz, Rasim
dc.contributor.authorYıldırım, Selim
dc.date.accessioned2022-05-11T14:33:25Z
dc.date.available2022-05-11T14:33:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpneE5UYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7711
dc.description.abstract1990'lı yılların başlarından beri, internetin penetratsyonu dünyada hızla artmıştır. İnternetin ve BİT'in firma ve endüstri düzeyinde emek verimliliği üzerindeki etkisi birçok yazar tarafından incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, internetin çeşitli verimlilik göstergelerine makro düzeyde etkilerini incelemektir. Çalışmada 162 ülkeye ait yıllık gözlemler kullanılmıştır. Çalışmayı BİT ve verimlilik üzerine yazılmış diğer çalışmalardan ayıran bir diğer önemli nokta da yalnızca bir gösterge kullanılması yerine en kapsamlı verimlilik göstergeleri setinin (13 verimlilik göstergesi) kullanılmasıdır. Çalışmada internet penetrasyonu ve verimlilik arasında pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgu, on üç farklı verimlilik göstergesi için de istatistiksel olarak anlamlı ve geçerli bulunmuştur. Bulgularımız, verimlilik artışına etki eden diğer faktörlerin kontrol altında tutulması koşulları altında, internet penetrasyonunun verimliliği artırdığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractSince the early 1990s, penetration of internet has accelerated significantly in the world. The impact of internet and ICT on labor productivity at firm and industry level has been studied by many authors. The purpose of this study is to look at the macro-level effects of the internet on various indicators of productivity. A dataset consisting of a panel of annual observations for 162 countries is used in the study. Another important point that distinguishes our paper form other contributions on ICT and productivity is that we employed the most comprehensive set of productivity indicators (13 productivity indicators) instead of using only one indicator. We identified a positive correlation between internet penetration and productivity. This finding is statistically significant and valid for thirteen different productivity indicators. Our results suggest that internet penetration increases productivity controlling for other factors that may contribute to productivityen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleInternet Penetration and Productivity: A Panel Studyen_US
dc.title.alternativeİnternet Kullanımının Yaygınlaşması ve Verimlilik: Panel Çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.institutionauthorYılmaz, Rasim
dc.identifier.trdizinidTWpneE5UYzJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster