Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgür, Uğur
dc.date.accessioned2022-05-11T14:32:26Z
dc.date.available2022-05-11T14:32:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1308-5298
dc.identifier.issn2148-4260
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14225/Joh1626
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjM09UY3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7538
dc.description.abstractİnsanları birleştiren, kaynaştıran bir unsur olarak kabul edilen spor, toplumsalyaşantımızın bir parçası haline gelmiştir. Günümüzde evrensel bir yapıya bürünen spora,televizyon, radyo, internet, gazete ve dergilerde çok fazla yer verilmektedir. En çokokunan gazetelerin başında spor gazeteleri gelmekte, gazetelerde yer alan spor sayfalarıokuyucular tarafından büyük ilgi görmektedir. Bu noktadan hareketle, temel amacıokuyucularına haber vermek, bilgi sunmak olan gazetelerin, özelde de spor gazetelerinindili akademik araştırmaların konusu olarak değerlendirilmektedir. Farklı bilim dalları,farklı bakış açıları ve inceleme yöntemleriyle sporla ilgili çalışmalar yapmaktadır. Buçalışmada Stad (1939-1958) ve Fanatik (1995-devam ediyor) gazetelerinde kullanılansavaş metaforları belirlenerek benzerlikler ve farklılıklar üzerinde durulmuştur.Geçmişten günümüze sporda kullanılan savaş metaforları saptanmaya çalışılmıştır.Kavramlar arasında farklı yönlerden benzerlik ilişkisi kurularak oluşturulan metaforlar,spor gazetelerinde sıklıkla kullanılmaktadır. Spor haberlerini okuyucularına daha etkilianlatmak ve okuyucuların dikkatini çekmek için spor gazetelerinde savaş metaforlarındansıklıkla yararlanılmıştır.en_US
dc.description.abstractSport which is accepted as an element of commingling and combining people has become a part of our communal living. Television, radio, internet, newspapers and magazines give too much place to sport that has turned into a universal structure today. Sports newspapers are the leading newspapers which are read most and sports pages in newspapers attract the readers’ attention. From this point forth, the language of the newspapers, especially sports neawspapers, whose main aim is to notify and give information to their readers has been evaluated as the topic of academic researches. Various disciplines carry out studies about sports with different points of views and inspection methods. In this study, metaphors of war used in the newspapers named Stad (1939 – 1958) and Fanatik (1995 – still active) have been determined and the similarities and differences have been dwelled upon. Metaphors of war used from past to present has been tried to be appointed. Metaphors formed by establishing a relationship of similarity from different point of view between the concepts are often used in newspapers. Metaphors of war have often been benefited in sports newspapers in order to tell the sports news more effectively to their readers and to take the readers’ attention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.14225/Joh1626
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSpor Gazetelerinde Dil Kullanımı: Stad ve Fanatik'te Kullanılan Savaş Metaforlarıen_US
dc.title.alternativeThe Use of Language in Sports Newspapers: Metaphors of War Used in the Newspapers Named Stad and Fanatiken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTarih Okulu Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue40en_US
dc.identifier.startpage560en_US
dc.identifier.endpage576en_US
dc.institutionauthorÖzgür, Uğur
dc.identifier.trdizinidTXpjM09UY3hNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster