Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Vedat
dc.date.accessioned2022-05-11T14:28:46Z
dc.date.available2022-05-11T14:28:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBeU5URTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/6937
dc.description.abstractÜlkelerin gelişmişliğinin göstergelerinden biri olarak görülen yükseköğretimin önemi gittikçe artmaktadır. Yükseköğretim kurumları ülke için gerekli üst düzey bilginin üretildiği ve genç nesillere aktarıldığı yerlerdir. Üniversiteler bilgi toplumunun oluşmasında, mesleki birikimin olgunlaştırılmasında ve gençlerin bilimsel yeterliliğe ulaşmasında temel taşı denebilecek bir konuma sahiptir. Türkiye'de yükseköğrenim eğitimi alabilmek için ortaöğretimden sonra YGS ve LYS sınavları vardır. Öğrenciler tercih ettikleri bölümler arasından YGS ve LYS'deki puanlarına göre yerleştirilmektedir. Böylece öğrenciler ortaöğretimde almış oldukları temel bilgilerden sonra bir alan üzerinde uzmanlaşma imkânına kavuşmuş olmaktadır. Ülkemizde gittikçe yükseköğretimin önemi ve lisans eğitimi almak isteyenlerin sayısı artmaktadır. Bu durum coğrafya eğitimi alan öğrenci sayısına yansımıştır. Bu çalışmanın amaçlarından biri coğrafya bölümünü kazanan öğrencilerin coğrafya sorularını yapmalarındaki başarıları ile diğer soruları yapma oranları arasında bir bağlantı bulunup bulunmadığını araştırmaktır. Çalışmada nicel veri analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada coğrafya bölümü öğrencilerinin YGS ve LYS'deki ortalama alan başarıları üzerine yapılmış olup, çalışmaya esas olan veriler YÖK'ün resmi internet sitesindeki YGS-LYS Net Sihirbazı'ndan alınmıştır. Buna göre üniversitelerin coğrafya bölümleri içinde taban puana göre en yüksek puanla öğrenci alan ilk dört üniversite sırasıyla; Ankara Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Ege Üniversitesi'diren_US
dc.description.abstractHigher education rises in importance and it is crucial for a country to develop and provide high-level knowledge. Universities have reached the level of the foundation in creating a knowledge-based society and in gaining the scientific competence for future generations. There are YGS and LYS exams for university entrance after secondary in Turkey. In Turkey, students taking YGS and LYS tests are placed in a department among the departments they have chosen based on their scores. In this way, students have an opportunity to specialize in a field after all the basic knowledge they have acquired in secondary education. The importance of higher education and the number of individuals wishing to receive undergraduate education are gradually increasing in Turkey. This manifests itself in the number of students receiving geography education. One of the purposes of this study is to investigate whether there is a connection between the correct answers given to geography questions and questions on other disciplines in the university entrance exam among the students entering the geography department in university. Quantitative data analysis method used in the study. This study deals with the average field performances of geography department students in YGS and LYS tests. The data taken as basis in the study were extracted from YGS-LYS Net Sihirbazı (YGS-LYS Net Wizard) on the official website of YÖK (The Council of Higher Education of Turkey). Based on base points, the top four university geography departments admitting students with the highest scores are geography departments of Ankara University, Marmara University, Istanbul University, and Ege University respectivelyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleCoğrafya Bölümü Öğrencilerinin Ygs ve Lys'deki Ortalama Alan Başarıları Üzerine Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn Evaluation of Geography Department Students' Average Field Performances in YGS and LYS Testsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMARMARA COĞRAFYA DERGİSİen_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage70en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.institutionauthorŞahin, Vedat
dc.identifier.trdizinidTWpBeU5URTRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster