Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzşahin, Emre
dc.contributor.authorEroğlu, İlker
dc.date.accessioned2022-05-11T14:28:45Z
dc.date.available2022-05-11T14:28:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.375722
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjd09EVTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/6933
dc.description.abstractBiyoklimatik konfor, insanın çevresindeki ortamdan memnuniyetini ifadeeden koşullardır. Bu araştırmada, Tekirdağ ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’nabağlı okulların bulunduğu çevrenin biyoklimatik konfor koşullarının mekânsalve zamansal dağılışının incelenmesi amaçlanmıştır. Biyoklimatik konforşartları, ildeki meteoroloji istasyonlarının rasat verilerinden faydalanılarakyapılan indis hesaplamalarıyla elde edilmiştir. İklim özellikleri bakımındanönemli değişikliklerin izlendiği bir coğrafyada yer alan araştırma alanındabiyoklimatik konforun eğitim faaliyetlerine etkisi daha çok yakıt masrafışeklinde kendini gösterdiği anlaşılmıştır. Çok az serin termal algılamanınegemen olduğu araştırma alanında, ağırlıklı olarak konforsuz düzeyde (%51) biyoklimatik konfor sınıflarının yayılış gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıcaaraştırma alanındaki okulların % 60’ının konforsuz, % 40’ının ise konforlusahalarda bulunduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe bioclimatic comfort is conditions express one’s satisfaction from human and its surrounding environment. This study aims to examine the spatial and temporal distribution of the bioclimatic comfort conditions of the settings where schools affiliated with the Republic of Turkey Ministry of National Education are located within the borders of Tekirdag province. The bioclimatic comfort conditions were determined through index calculations performed based on the observation data from the meteorological stations in the province. In the study area involving significant diversity in terms of climatic characteristics, the effect of bioclimatic comfort on educational activities was seen to be about fuel costs in general. The study area was determined to contain very little cool thermal perception. Uncomfortable bioclimatic comfort classes were seen to be dominant (51%) in the study area. Of the schools situated in the study area, 60% were on uncomfortable areas, and 40% on comfortable areas.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.375722
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTekirdağ İlinde Eğitim ve Biyoklimatik Konfor Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of Relationship Between Education and Bioclimatic Comfort in Tekirdag Provinceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümüen_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.institutionauthorÖzşahin, Emre
dc.institutionauthorEroğlu, İlker
dc.identifier.trdizinidTXpjd09EVTFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster