Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBazarkaya, Onur Kemal
dc.date.accessioned2022-05-11T14:28:20Z
dc.date.available2022-05-11T14:28:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd05qUXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/6773
dc.description.abstractThe poetry of Paul Celan, according to Ingeborg Bachmann, is of great personal and poetic importance. The recent research reveals that the emotional relationship of the authors is accompanied by intertextuality of their works. For instance, Celan’s impact on Bachmann’s volume of poems entitled “Die gestundete Zeit” (1953) cannot be denied; it was particularly strong in the case of the poem which has a representative status within the poetry book, for which it also provides its title. In the following article, the text of “Die gestundete Zeit” is read in the light of Celan’s poems “Todesfuge” and “Corona”. Such a reading would reify the hypothesis that an intertextual analysis of Bachmann’s and Celan’s above mentioned texts reveals three important, but relatively obscure, aspects of “Die gestundete Zeit”, namely (1) Bachmann’s view on fascism the poem is based on; (2) the victim problematic; and (3) the utopian implications of the text. These points form, so to speak, an independent message which is to be decoded in this investigation.en_US
dc.description.abstractPaul Celan’nın şiirleri, İngeborg Bachmann için kişisel anlamdan öte büyük bir yazınsal değer teşkil ettiği Bachmann’la ilgili araştırmalardan anlaşılmaktadır. Bununla beraber konuyla ilgili yeni araştırmalar, arkadaş olan iki yazarın duygusal bağlılıklarının yanı sıra, eserlerinde de metinlerarasılık söz konusu olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Bir örnek vermek gerekirse bu etkileşim Bachmann’ın “Die gestundete Zeit” (1953) adlı şiir koleksyonunda da görülmektedir. Bu açıdan, bahsi geçen koleksyona ismini vermesinden dolayı özel bir yere sahip olan “Die gestundete Zeit” şiirinde de benzer etkileşimin görülmesi olasıdır. Bu makalede Celan’ın “Todesfuge” ve “Corona” şiirlerinden yola çıkılarak Bachmann’ın “Die gestundete Zeit” şiiri irdelenecektir. Çalışmanın varsayımına göre “Die gestundete Zeit” şiirinde üç yön mevcuttur. Bunlar (1) Bachmann’ın faşizm görüşü, (2) kurban problematiği ve (3) ütopi olgusu. Şiirde saklı olan bu maddelerin ancak metinlerarasılık yöntemiyle meydana çıkarılabileceği düşünülmektedir ve çalışmada bu maddeler, çözümlenmesi gereken bağımsız bir mesaj olarak ele alınmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleIngeborg Bachmanns Die gestundete Zeit im Lichte von Paul Celans Todesfuge und Coronaen_US
dc.title.alternativeİngeborg Bachmann'ın Ertelenmiş Zaman Şiirine Paul Celan'ın Ölüm Fügü ve Corona Şiirleri Işığında bir Bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Alman Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage437en_US
dc.identifier.endpage455en_US
dc.institutionauthorBazarkaya, Onur Kemal
dc.identifier.trdizinidTXpBd05qUXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster