Time-varying volatility spillovers between real exchange rate and real commodity prices for emerging market economies
Özet
This study aims to investigate real effective exchange rates and real commodity prices volatility transmission among Mexico, Indonesia and Turkey. According to the results, there is a bidirectional causality relationship between precious metals and the real exchange rate. However, this relationship varies over time. Especially in times of crisis such as the Covid-19 pandemic, the transfer of volatility disappears. Precious metals have a safe haven feature against the exchange rate. On the other hand, the reverse is not true. During the Covid period, the bilateral risk transfer between crude oil and exchange rate disappears. The crude oil and exchange rate have safe haven feature during the Covid-19 period. Only for Indonesia, there is risk transfer from oil to exchange rates. © 2022 Elsevier Ltd
Cilt
76Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Organik gıdaların pazarlanması ve organik gıdalara karşı tüketici tutum ve davranışları analizi
Eti, Hasan Selçuk (Namık Kemal Üniversitesi, 2014)Yapılan bu çalışmada ülkemizde de var olan ve olabilecek organik gıda tüketicilerinin profilini tespit etmek, organik gıda ürünlerine karşı tüketici tutum ve davranışlarına tesir edecek etkenleri ortaya koymak ve tüketicinin ... -
İhracat ilişkisel pazarlama oryantasyonu: ölçek geliştirme
Güt, Aytaç (Namık Kemal Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, ihracat işletmelerine ilişkisel pazarlama uygulamaları ve stratejileri geliştirme sürecinde yardımcı olması planlanan, kavramın kuramsal temelini ve teorik altyapısını kapsayan, geçerlilik ve güvenirlik ... -
Housing sales of real estate developers in Turkey
Selvi, Murat Selim; Pajo, Aykut; Çakır, Ceyda; Demir, Emre (Emerald Group Holdings Ltd., 2021)Purpose: Because of competition, residential property developers use a variety of promotional tools to gain recognition and increase their market share and the demand for housing, and to manage their customer relations. ...