Ara
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-10
Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Tüketici Algıları İle E-Sadakat Arasındaki İlişkide Markaya Yönelik Tutumun Rolü
(2017)
Sosyal medyanın işletmeler tarafından reklam aracı olarak kullanılması, hem işletmelere hem de tüketicilere büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Bu çalışmada da sosyal medya reklamlarına yönelik tüketici algıları ile e-sadakat ...
The Relationship Between Public, Private Sectors and Growth: the Case of Turkey
(Int Organization Center Acad Research, 2015)
The basic purpose of this study is to analyze relationship between investmen and gross domestic products. For this purpose, fistly public ivestment, private sector investment and growth will be looked at theoretically and ...
Farklı Hammaddelerden Üretilen Sirkelerin Bazı Fizikokimyasal ve Fonksiyonel Özellikleri
(Univ Namik Kemal, 2021)
In order to examine the effect of raw material, which directly affects the composition and quality of vinegar in the production, some physicochemical properties and bioactive components of vinegars produced from different ...
Congress Tourism in the Turkey and An Application Congress Hotel in Istanbul
(Int Organization Center Acad Research, 2015)
In this study, it is mentioned how much congress and meeting organizations in changing and developing in the tourism industry have an important role in both macro and micro basis is mentioned depending on the data presented ...
Firma Piyasa Değeri İçin Muhasebe ve Ekonomik Verilerin Analizi: Holding Firma Uygulaması
(2020)
Çalışmada firmaların piyasa değeri ile muhasebe ve makro ekonomik verilerarasındaki ilişki araştırılmaktadır. Bu ilişki tespiti için Borsa İstanbul’da işlem gören holdingfirmalar arasından Koç Holding A.Ş., Hacı Ömer Sabancı ...
Kırsal kalkınmada turizmin rolü ve İğneada'nın turizm potansiyeli
(2012)
Kırsal Turizm, bir çok özelliklerinden dolayı turizm türleri içinde çevre ve kültür ile en uyumlu, olumsuz etkileri en az olan bir turizm türüdür. Konaklamanın kırsal alanlarda ve çoğunlukla da kırsal yerleşmelerin mevcut ...
Türkiye'deki İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin Facebook Sayfalarının İçerik Analiziyle İncelenmesi
(2016)
Son yıllarda sosyal medya araçları hızlı bir şekilde gelişmiş ve milyonlarca insan tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Bu da turizm paydaşlarının destinasyonlar ile ilgili reklam ve tanıtım faaliyetlerini bu araçlar ...
Combination of visible and mid-infrared spectra for the prediction of chemical parameters of wines
(Elsevier Science Bv, 2016)
Rapid and environmentally friendly methods for the prediction of chemical compositions have been an interest in the wine industry. The objective of the study was to show the potentials of combined use of visible and ...
Different techniques for reducing alcohol levels in wine: A review
(E D P Sciences, 2014)
Both the increasing interest on healthy life and the legal limitations of each country for a specific wine style make essential the adjustment of the wine alcohol content. Especially the increase of the average weather ...
The effect of cold maceration on the phenolic composition of red wines
(E D P Sciences, 2017)
In this study, it was aimed to reveal the effect of cold maceration on the phenolic composition according to classical maceration in Cabernet sauvignon wines. For this purpose; total phenol, total anthocyanin and biologically ...