Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırmızı, Adem
dc.date.accessioned2020-10-26T06:39:46Z
dc.date.available2020-10-26T06:39:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3794
dc.description.abstractKüçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ), büyük sanayi işletmelerinin ihtiyaç duyduğu finansmandan çok daha az bir finansmanla kurulabilen işletmelerdir. KOBİ?ler istihdama olan katkıları, esnek üretim yapıları ve büyük işletmelere yarı mamul üretme gibi özellikleri ile ülkelerin ekonomik ve sosyal hayatında önemli yer tutarlar. Türkiye ekonomisinde hem istihdam yaratan hem de dış ticaretinde önemli bir yeri olan KOBİ?lerin karşılaştıkları sorunları gidermeye yönelik önlemler alınmalıdır. Bu bağlamda, bu çalışmada KOBİ?lerin karşılaştıkları temel sorunlar ele alınmış ve KOBİ?lere yönelik SWOT analizleri yapılmıştır. AraŞtırma kapsamında alanyazın taranmış, daha önce KOBİ?lerin sorunlarıyla ilgili yapılmış akademik çalışmalar incelenmiştir. Araştırma sonucunda KOBİ?lerin öne çıkan sorunları arasında, üretimsel sorunların, yönetimsel sorunların, finansal sorunların, pazarlama sorunlarının, markalaşma sorunlarının, standartlaşma sorunlarının ilk sıralarda yer aldığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractSmall and Medium Sized Enterprises (SMEs) are businesses that can be established with much less financing than the financing required by large industrial enterprises. SMEs have an important place in the economic and social life of the countries with their contributions such as employment, flexible production structures and producing semi-finished products in large enterprises. Turkey's economy and create jobs on both measures should be taken on the way to troubleshoot problems faced by SMEs is an important place in foreign trade. In this sense, SWOT analyzes were carried out by taking into consideration the main problems faced by SMEs and literature related to them. Within the scope of the research, literature has been scanned and academic studies related to the problems of SMEs have been examined before. As a result of the research, it was seen that among the problems of SMEs, production problems, managerial problems, financial problems, marketing problems, branding problems, standardization problems were found to take place in the first place.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectKobien_US
dc.subjectSwoten_US
dc.subjectKobilerin Sorunlarıen_US
dc.subjectSmeen_US
dc.subjectProblems of Smesen_US
dc.titleKOBİ’ lerin temel sorunları ve swot analizien_US
dc.title.alternativeMain Problems of SMEsand SWOT Analysisen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster