Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaraçoğlu, Kamil Cenk
dc.date.accessioned2017-04-21T09:21:34Z
dc.date.available2017-04-21T09:21:34Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/326
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye'de tohumculuk sektörünün genel yapısının ortaya konması, firmaların uyguladıkları pazarlama stratejileri ve üreticilerin tohumluk satın alma davranışlarını incelemektedir. Araştırma bulguları 52 adet tohumculuk firması ve Trakya bölgesinde faaliyette bulunan ve örnekleme yöntemi ile belirlenen 680 adet üretici ile yüz yüze görüşmeler yoluyla elde edilen orijinal verilerden oluşmaktadır. Araştırma verileri Microsoft Excell programı aracılığı ile çizelgeler haline getirilmiş; mutlak ve oransal ifadeler ile yorumlanmıştır. Son olarak tohumculuk sektörü genel yapısı Swot analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda ülkenin sahip olduğu yüksek tarım potansiyeli, iklim ve coğrafi zenginlik, dinamik insan gücü, verimlilik ve ürün kalitesindeki olumlu gelişmeler sektörün güçlü yanları olarak belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the general structure of the seed sector in Turkey, implement marketing strategies of companies and examines the buying behavior of seed producers. The research findings is composed that 52 seed companies operating in the Trakya region and the sampling method and the 680 original data obtained through interviews with producers. The research data was converted into charts by Microsoft Excel program; absolute and relative expressions are interpreted. Finally, the general structure of the seed sector was evaluated by the method of Swot Analysis. As a result of analysis it is determined that with its high agricultural potential of the country, the climate and geographical richness, dynamic human capital, productivity and product quality were positive developments in the sector's strengths.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkiye‟de Tohumculuk Sektörüen_US
dc.subjectFirmaların Pazarlama Stratejilerien_US
dc.subjectÜretici Davranışlarıen_US
dc.subjectSwot Analizien_US
dc.subjectSeed Sector in Turkeyen_US
dc.subjectCompanies Marketing Strategiesen_US
dc.subjectProducer Behavioren_US
dc.subjectSwot Analysisen_US
dc.titleTürkiye'de tohumculuk sektörünün firma ve üretici düzeyinde değerlendirilmesi : Trakya örneği.en_US
dc.title.alternativeThe evalation of Turkish seed sector according to the firms and also for producers : A case study in Thrace region.en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster